Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Kresta si bere na barumku Tlusťákovo auto. S ním mám šanci, říká

Roman Kresta | foto: Jan Karásek, MAFRA

12 2010
Přestože Roman Kresta nedokončil úvodní podnik sezony, stále může být potřetí v řadě mistrem republiky v automobilových soutěžích. Aby zvýšil své šance, rozhodl se pro vrchol sezony vyměnit vůz. Na Barum Czech Rally Zlín, která se jede poslední srpnový víkend, usedne do Škody Fabia S2000.

Vůz Peugeot 207 S2000, se kterým vybojoval loňské zlato, je stále rychlý, ovšem tempu novějších fabií už nestačí. Roman Kresta proto na sprintu v Pačejově vyzkoušel auto české značky. Zkouška splnila jeho představy, takže nezůstane u jediného startu. "Už je to definitivní, barumku pojedeme s fabií," potvrdil Kresta, který zlínskou soutěž vyhrál třikrát. Auto si půjčí od svého kamaráda Antonína Tlusťáka, jenž naopak usedne do jeho peugeotu.

Proč jste se před vrcholem sezony rozhodl změnit vůz?
Boj o titul zůstal po předchozí Rally Bohemia otevřený amy potřebujeme být konkurenceschopní. A troufnu si říct, že na barumce mám s fabií větší šanci. Je to specifická soutěž. Asfalt není rovný, ale hodně hrbolatý. Na takovém povrchu je velkou výhodou její skvělý podvozek.

Jak vás napadlo půjčit si zrovna Tlusťákovo auto?
Když jsme spolu před časem testovali, dělal jsem si z něj srandu, že mu auto vyměním (smích). Už tehdy jsem se ho ptal, jestli by byl ochoten mi fabii někdy půjčit. Oceňuji vstřícný přístup Tonyho i celého týmu. Na všechno bylo málo času. Když jsme po chybě Pavla Valouška na Bohemii zůstali ve hře o titul, rozhodli jsme se, že zkusíme v uvozovkách něco lepšího. Peugeot znám nazpaměť, fabia je pro mě nová. Přesto věřím, že změna svůj účel splní.

O auto se budou starat Tlusťákovi mechanici, zatímco vaši mu budou připravovat peugeot. Necítíte to jako problém?
Ne, kluci pracují dobře, mají za sebou spoustu závodů. Tondův šéftechnik Jára Vančík pro mě dělal, i když už je to osm let. Ze svých lidí si ponechám pouze bráchu Máru jako gumaře. Stejně spolupráci koordinujeme, kluci budou stát v servisu vedle sebe. Není problém, aby si pomohli. Ale základem je mít dobře připravené auto, aby fungovalo po celý závod. Jde o to, abychom zabezpečili techniku a náhradní díly podle mých představ. Všechno mám dvakrát nebo spíš třikrát.

Jak se vám ve fabii jelo?
Funguje skvěle. Ale to vím už z dřívějška z testu. Jen jsem potřeboval vyzkoušet ji v závodě. Podmínky v Pačejově nebyly zrovna jednoduché. Proto jsem si vyzkoušel jen ta nastavení, která neustálý déšť dovoloval. Výsledek je pozitivní, i když zatím to není jako u peugeotu. U něj znám všechno, zatímco tady je trošku hledání. Obě auta mají rozdílný základ, fungují jinak. Ale uděláme maximum proto, abychom eliminovali ztrátu, kterou jsme měli v předchozích závodech. I proto jsme naplánovali ještě jeden krátký test, abych auto poznal i na suchu.

Uvažoval jste také o tom, že byste přesedl do Fordu Fiesta S2000, s nímž v mistrovství světa závodí Martin Prokop?
Tato varianta byla taky ve hře, ale jenom teoreticky. Martin má svůj program, týden před barumkou jede v Německu.

V hodnocení mistrovství republiky jste třetí, na vedoucího Pavla Valouška ztrácíte před posledními dvěma závody 24 bodů. Jak vidíte své šance na další titul?
Jsou otevřené, i když pořád doháníme ztrátu z valašky a pořád jsme krůček pozadu. Ale v závodě se může stát cokoliv.

Je pro vás hodně nepříjemné, že kvůli výpadku na Valašské rally už si nemůžete dovolit další chybu?
Neřeším to. Od druhého závodu je to pořád stejné. Není prostor na chybu ani na žádnou technickou závadu.

Fabie je nemívají...
Nám se zrovna v Pačejově stala. Odjelo se osm tisíc kilometrů bez problémů s řazením a nám se po čtyřech erzetách pokazilo.

Vaší prioritou je české mistrovství. Jakou taktiku zvolíte v souboji s jezdci, kteří preferují absolutní pořadí?
Není to postavené tak, že mám fabii a jedu barumku vyhrát. Jde o to, abych získal další body do českého mistráku. Největšími favority jsou Kopecký, Meeke, Hänninen, Bouffier, Loix a Wilks. Tato šestice pojede, co to dá. Ale bohemka napověděla, že u nás se jede hodně rychle. Než Hänninen ve druhé etapě trošku odskočil, rozdíly mezi ním a dalšími nebyly příliš velké.

Barumka má letos pozměněný harmonogram. Obávaná zkouška Pindula, která v minulých letech program otevírala, se jede až na závěr. Co si to tom myslíte?
Ani nevím, že je to až poslední vložka. Ale je mi to vcelku jedno.







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze