Zdá se, že do francouzského vozu bude Kresta usedat i v příštím roce, byť podle informací deníku Sport má o jeho služby zájem Škoda Motorsport tým, ale jezdec chce mít do konce listopadu o své budoucnosti jasno.
Jeho možná dohoda s tovární stájí je tak značně nejistá, neboť mladoboleslavští zástupci podle neoficiálních zpráv jasno o příštím roce nemají. Podle prohlášení šéfa automobilky Vratislava Kulhánka by měli startovat v deseti dílech seriálu MS, ale i tento cíl je značně nejistý.
"Pro mě je v příštím roce prvořadý svět, chci jet kvalitní program v mistrovství světa a určitě se nespokojím s dvěma závody. Takový krok pro mě nemá smysl," podotkl Kresta.
Podle Kulhánka by Škoda ráda rodáka z Trnavy na Zlínsku angažovala jako alternativního pilota do druhého vozu. Za volantem Fabie WRC by se střídal podle neoficiálních informací například s Janem Kopeckým, Finem Harrim Rovanperäm či Němcem Arminem Schwarzem.
"Asi dvakrát jsem to zaslechl, ale mohu k tomu říci pouze to, že můj manažer jednal s Motorsportem, ale bez výsledku. K žádné dohodě nedošlo," zopakoval Kresta.
Právě tento fakt favorizuje tým Bozian, jenž se o dvojnásobného českého šampiona také uchází. "Čekáme, co bude dál. Chci ale jet více závodů než letos, to je pro mě priorita," řekl jasně.
V letošní sezoně se Kresta představil v sedmi kláních světového šampionátu, v kterých upoutal pozornost rallyeových odborníků. Jako jedinému soukromníkovi se mu podařilo vyhrát rychlostní zkoušku, a hned dvakrát, navíc ve Velké Británii bodoval.
"Před startem sezony jsem si stanovil cíl jet tak, abych mohl v mistrovství světa startovat i za rok. A to se mi myslím podařilo," zhodnotil závodník, jenž se rallye věnuje od roku 1994.
Spokojen byl s desátým místem v Monte Carlu i prvním vystoupením ve Švédsku, kde dojel čtrnáctý. Poté sice nedojel do cíle v Řecku ani v Německu, ale na San Remu, v Katalánsku a na britských ostrovech se výpadky již neopakovaly.
"Letos už to nebylo učení. Dostal jsem auto na určitém vývojovém stupni a musel jsem ukázat, co umím. Nyní už všechny týmy vědí, čeho jsem schopen. Znají moje výsledky i možnosti vozu, se kterým jsem startoval," podotkl Kresta.
Nejvíce si podle svých slov váží výsledku ve Walesu. "Vzhledem ke konkurenci, která se tam sešla, a k možnostem vozu, se kterým jsem startoval, bych nikomu před startem nevěřil, že mohu být do desítky. Od prvních testů ale vše šlo výborně a výsledkem bylo osmé místo," pochvaloval si otec ještě ne roční Terezky.
Toto umístění podle něj předčilo i výhry v erzetách. "Dokázal jsem, že jsem schopen dosahovat kvalitních časů po celou rallye, ne jen na krátkém úseku," přiznal Kresta, jenž své triumfy v měřených testech označil za souhru štěstí.
Jediným dílčím zklamáním pro luhačovického jezdce tak bylo vystoupení v domácím mistrovství. Před sezonou oznámil útok na třetí titul, ale nakonec skončil až na sedmém místě.
To však zapříčinily i dvě neúčasti v Příbrami a Třebíči: první neplánovaná, druhá naopak od počátku jistá. "Od začátku jsme věděli, že pokud chceme vyhrát, musím skončit první na všech šesti závodech, na kterých jsem měl startovat. To se ale kvůli technickým problémům a havárii nepodařilo," uvedl realisticky Kresta, jenž v sezoně vystřídal dva navigátory - Miloše Hůlku a Jana Tománka.
Zde jej příznivci uvidí v domácím šampionátu i příští rok, je momentálně značně nejisté. Kompletní seriál ale určitě nepojede. "Tady už nemá jezdec co získat. Tratě každý zná a stále se jede na své maximum i maximum auta. Ve světě to je jiné, tam se auto využívá třeba jen na padesát procent, protože rychleji to již nejde," dodal Kresta.
Roman Kresta s vozem Peugeot 206 WRC na trati Rallye Bohemia |