"Trať skikrosu je uzpůsobena vyšší rychlosti lyžařů a tomu, jak si dokáží poradit s dlouhými skoky," vysvětlil Kraus. Závodníci nejdříve jedou kvalifikaci, z které postoupí 32 jezdců do play off. V něm se vytvoří čtveřice a soutěž pokračuje vyřazovacím způsobem: dva postupují, dva končí. Na trati jsou různé překážky.
"Většinou na začátku zvlněný terén, pak přijde skok a série zatáček. Do cíle je velký skok," popsal Kraus. V Tignes skikrosařům ztěžovala závod vysoká nadmořská výška. Jelo se na ledovci až u horní stanice lanovky, okolo 3000 metrů nad mořem.
"Čtyřikrát během hodiny jsem absolvoval pětapadesáti sekundovou jízdu. To bylo dost obtížné," vylíčil Kraus. V kvalifikaci skončil šestý, vyhrál první kolo i čtvrtfinále a ze semifinále šel jako druhý. Ve finále nz vyšek start.
"Tím jsem si výhru pojistil. To je hodně důležité, protože je jednodušší udržet první místo, než někoho poté předjet," uvedl. Pětinásobný mistr republiky v alpském lyžování a druhý ze Světové univerziády využívá ve skikrosu, který jezdí druhým rokem, svých sjezdařských zkušeností.
"Člověk má obratnost a zocelenou psychiku. Jsem méně vynervovaný," vypočítal Kraus. Na trati často dochází mezi lyžaři ke kontaktu. Úmyslný 'faul' pravidla zakazují. "Ale když najedou dva jezdci do zatáčky ve stejný moment, pak se musí srazit," uvedl Kraus. V tréninku to sám pocítil a musel jezdit s pochroumaným kolenem.
"Na regulérnost srážek dohlíží rozhodčí," doplnil pražský závodník. I když dosáhl v nové akrobatické disciplíně největšího úspěchu, jeho srdce patří alpskému lyžování a podle toho se na sezonu připravoval. "Alpské disciplíny jsou můj život," prozradil s tím, že by chtěl uspět na mistrovství světa ve Svatém Mořici.
Nyní se snaží disciplíny kombinovat. Za čtrnáct dnů pojede druhý skikros Světového poháru v Itálii, ale mezitím zkusí několik sjezdařských závodů. "Mistrovství světa v alpském lyžování je pro mě větší motivací," doplnil Kraus.