"Dá se říci, že přijede kompletní běžecká špička. Měl by se u nás jet po zahajovacím závodu Světového poháru nejlépe obsazený závod sezony," odhadl dnes předseda organizačního Petr Honzl. Pro většinu je Nové Město ostrým testem před únorovým mistrovstvím světa ve Val di Fiemme. Podél trati se sejde okolo deseti tisíc fanoušků. "Divácká kulisa je tady vyhlášená," řekl Honzl.
Pořadatelé 65. ročníku Zlaté lyže museli trať upravit jen z umělého sněhu. Kvůli oblevě na Českomoravské vysočině přírodní sníh roztál. V pondělí ale organizátoři oznámili, že se závod pojede.
Sedm sněhových děl vyrobilo okolo 11.000 krychlových metrů sněhu. Ten pořadatelé za pomoci aut, traktorů, bagrů či buldozeru rozprostřeli ve čtyřiceticentimetrové vrstvě po homologované trati. Jen ve dvou místech museli původní okruh poněkud upravit. "Takzvané Vysoké Tatry se tedy letos nepojedou," prozradil Honzl.
Rozpočet akce přesáhl devět milionů korun; v roce 1995 na uspořádání stačilo 3,8 milionu. Z nákladů jde polovina na odměny a zajištění soutěžících. Organizátoři mají povinnost dopravit běžce z letiště na závodiště a červené skupině, třiceti nejlepším běžcům a běžkyním v pořadí SP, platí všechny výdaje. O marketing závodu se v Novém Městě poprvé stará společnost Basketbal Jiřího Hamzy a Jana Bobrovského. "Poprvé po třech letech jsme si nemuseli brát půjčku," potěšilo Honzla.
Podle Honzla se v brzké době uskuteční schůzka organizátorů jednotlivých závodů Světového poháru, aby se řešila marketingová situace. Pořadatelům se nelíbí, že zástupci FIS na ně kladou stále vyšší finanční požadavky. "A berou si dvacet pět procent nejlukrativnějších ploch pro reklamu," upozornil Honzl.