Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Kornfeil lpí na týmové sehranosti. Dřív mě to tolik netankovalo, říká

Český jezdec Jakub Kornfeil na čele skupinky v závodě Moto3 na Velké ceně Brna. | foto:  David Neff, MAFRA

23 2017
Déšť mu rozhodně nevadí, na mokré trati dokáže zajet perfektní výsledek. Teď by ale měl před startem sezony Jakub Kornfeil spíš prosit nebesa: „Jen ať neprší!“

„Závody za deště by byly zrušeny, mohla by se jet maximálně MotoGP,“ říká český pilot, jenž dnešními volnými tréninky načíná devátou sezonu v nejslabší kubatuře seriálu mistrovství světa.

„Dunlop pro Moto3 a Moto2 nedovezl mokré gumy. A ani jako tým tady nemáme mraky věcí pro závod na vodě,“ vysvětluje 23letý jezdec z Rohatce. „Dívali jsme se na předpověď a čtvrtek, pátek má pršet, k tomu hromy blesky, tak uvidíme,“ hlásí Kornfeil z katarského Losail.

Nehledě na počasí, cítíte před startem sezony nervozitu?
Ne, vůbec ne. Vím, že jsme dobře nachystaní. Kdybychom se na testech pohybovali vzadu, byl bych nervóznější. Vidím, že všechno funguje, nemám proč být ve stresu. Samozřejmě před závody je normální, že se nervozita dostaví, ale teď ještě nevidím důvod.

Minulý víkend komplikoval silný vítr i déšť v Kataru poslední testy. Čekání na závod jste si zpestřil na čtyřkolce, se kterou jste dováděl v dunách. Jaké to bylo?
Už jsem na tom jezdil loni. Letos ale strašně foukal vítr, měli jsme jen brýle a byl tak silný, že jsem si připadal jako v písečné bouři, písek jsem měl všude. Bylo to spíš trápení než užívání. Ale jo, bylo to fajn.

Akce zjevně sloužila i jako teambuilding. Jak jste si zvykl na nový tým Peugeot MC Saxoprint?
Dobře. Musím říct, že jsme si s klukama hodně sedli, celý tým je v pohodě, není v něm nějaký člověk, který je jinačí než ostatní. Baví mě to, motorka je taky dobrá, moc se těším na začátek.

Loni jste jezdil za malajskou stáj, letos jedete v německém týmu. Cítíte rozdíl?
Obrovský! Loni jsem měl v týmu kolem sebe hodně Britů. A britská nátura je taková, že si myslí, že jsou mistři světa, a nechtějí se změnit. Teď je to jinak, Němci jsou blízko naší mentalitě a moc mi to sedí.

Tým vyhovuje, co motorka?
Má výborný rám. Mahindra, potažmo Peugeot ho neupgradovaly nějaké tři nebo čtyři roky, protože funguje a oni to vědí. Co chybí, jsou možná nějaké koně v motoru, ale určitě nebudeme spát a pokusíme se něco vymyslet.

Loni jste avizoval, že byste chtěl trochu upravit zimní přípravu. Co jste změnil?
Jiné pro mě v průběhu zimy bylo, že jsem se hodně viděl s týmem, majitelem a týmovým kolegou. Fyzickou přípravu mám každý rok stejnou a osvědčenou. Spíš šlo o to, že jsem si zvykal na lidi. Dřív jsem to neřešil, moc mě to netankovalo. Ale je hodně důležité, abychom byli sehraní. A když nebudeme pospolu, nemůžeme se sehrát.

Jak se může projevit sehranost? Při nastavování motorky?
Určitě. Jsou to takové neviditelné věci, které jsou však strašně důležité. V profesionálním týmu by to mělo fungovat tak, že závodníci létají za mechaniky domů, tráví spolu co nejvíc času. Je to důležité, abych jen mrkl na mechanika a on hned věděl, co má udělat.

Jak tomu jít naproti?
Zrovna teď jdu se čtyřma klukama, kteří pracují jenom pro mě, po obchoďáku. Kecáme o životě, o závodech a tak dál.

Mimochodem, jaký si dáváte cíl v letošní Moto3?
Loni jsem skončil celkově osmý, takže chci zkusit zase osmičku. Uvidíme, jak se bude sezona vyvíjet, ale je to takový můj cíl, abych vyrovnal svoje maximum.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze