Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Körber jako první obhájil titul

26 2003
Le Mans - Gerd Körber pilotující tahač Buggyra stejnojmenné české stáje se zapsal do dějin tohoto motoristického sportu. Němec se totiž stal vůbec prvním jezdcem, který dokázal ve třídě Super Race Truck obhájit titul mistra Evropy. O svém prvenství rozhodl až v posledním závodu sezony ve francouzském Le Mans.

Na slavném okruhu odrazil Körber útok svého pronásledovatele Markuse Östreicha, třetí místo v konečném pořadí šampionátu vybojoval Körberův stájový kolega David Vršecký.

V prvním nedělním kvalifikačním závodě sice dojel čtyřicetiletý Körber na mokré trati druhý, ale svůj bodový náskok před pronásledovateli zvýšil. V hlavním pohárovém závodě, který je dvojnásobně bodován, ukázal, kdo je skutečným truckovým králem.

Hned na startu se prodral do čela a přestože mu stačilo k celkovému vítězství i šesté místo, suverénní výhrou nedal nikomu šanci.

Svědčila o tom i Körberova slova po projetí cílem. "Byl to poměrně nudný závod a jel jsem bez větších potíží. Sice mě trochu v závěru zlobila převodovka, ale ne natolik, aby mě to mohlo ohrozit. Dnešní vítězství daruji celému týmu, který tu úžasně spolupracoval," pochválil všechny členy týmu z Roudnice nad Labem.

Vršecký se probojoval před svého konkurenta Španěla Antonia Albaceteho už v průběhu prvního kola a ani on neměl potíže, aby si dojel pro největší triumf své krátké kariéry. "Ale kdyby se ještě jelo pár kol, asi bych měl velké problémy dojet. Došla mi totiž voda na chlazení brzd, a ty byly v cíli pořádně rozpálené," oddychl si Vršecký, že mu bronzovou příčku už nikdonevezme.

Zářil i jeho šéf Martin Koloc, který závěrečný závod intenzivně prožíval. Již před posledním kolem však na jeho tváři hrál úsměv. "Bylo to napětí, ale ani jsem nemusel sahat k týmové režii, ostatně jako po celý rok," pochvaloval si šéf Buggyry, že tři piloti nemuseli brát na sebe během závodu ohled.

Byl spokojen s titulem i třetím místem Čecha Vršeckého, kterého kdysi sám k tahačům přivedl. "Byla to fantastická sezona, ale nevyhnuli jsme se ani řadě chyb. Sice jsem plánoval, že budeme na všech třech stupních, ale i tento výsledek je skvělý," radoval se Koloc.

Další český závodník Adam Lacko s tatrou neprožil zrovna šťastný víkend, ale ve svém premiérovém šampionátu uhájil páté místo.

Přesto se devatenáctiletý mladík zapsal do paměti takřka třiceti tisíc diváků, kteří během víkendu závody sledovali: v kvalifikaci po kolizi v poslední zatáčce projel 200 metrů cílové rovinky pozadu, což se nepodařilo nikomu za 18 let existence Evropského poháru.

V kategorii Race Truck se stal Lutz Bernau mistrem Evropy už v sobotu, a tak v neděli šlo pouze o konečné druhé místo, které si nakonec vybojoval Rakušan Egon Allgäuer. Českému jezdci Františku Vojtíškovi se atak na desáté místo celkového pořadí nezdařil.

Výsledky:
Super Race Truck:
Kvalifikace: 1. Albacete (Šp./Buggyra), 2. Körber (Něm./Buggyra) -14,981 s., 3. Östreich (Něm./MAN) -25,045, 4. Vršecký (ČR/Buggyra) -26,879, 5. Stalder (Fr./DAF) -48,750, 6. Lacko (ČR/Tatra) -57,004, 7. Luostarinen (Fin./PAM) -1:11,558 min., 8. Haegermann (Něm./Mercedes) -1 kolo.
Pohárový závod: 1. Körber, 2. Östreich -2,584, 3. Vršecký -32,940, 4. Albacete -41,319, 5. Lacko -43,818, 6. Luostarinen -1:01,601 min., 7. Stalder -2:20,294, 8. Haegermann -1 kolo.
Konečné pořadí: 1. Körber 224 bodů, 2. Östreich 204, 3. Vršecký 164, 4. Albacete 159, 5. Lacko 140, 6. Luostarinen 128, 7. Monfrino (Fr./Volvo) 67, 8. Stalder 28.
Race Truck:
Kvalifikace:
1. Oliver (Brit./MAN), 2. Hahn (Něm./Mercedes) - 6,132, 3. Bernau (Něm./MAN) -6,972, ...6. Vojtíšek (ČR/Renault) - 21,459.
Pohárový závod: 1. Oliver, 2. Bernau -0,286, 3. Allgäuer (Rak./MAN) -16,613, ...6. Vojtíšek -48,647.
Konečné pořadí: 1. Bernau 406 bodů, 2. Allgäuer 365, 3. Oliver 354, ...11. Vojtíšek 75.

Autoři: ,






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze