Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Kopecký poznává záludnosti italského šampionátu. Na titul nemyslí

Jan Kopecký projíždí deštivou rychlostní zkouškou na Rallye Mille Miglia, úvodním dílu italského mistrovství. | foto: Tomáš Plachý

27 2010
Brescia (Od zvláštního zpravodaje MF DNES) - Jaké je to závodit proti italským pilotům, to automobilový jezdec Jan Kopecký dobře poznal na mnoha soutěžích po celé Evropě. Tovární pilot Škody Motorsport nyní zkouší, jestli se proti nim dá uspět také na jejich domácích tratích. Už při prvním startu v italském šampionátu zjistil, že jej nečeká nic snadného. Na Rallye Mille Miglia, která otevřela sedmidílný seriál, obsadil desáté místo.

"Porazit Italy kdekoliv jinde je těžké, ale jde to, protože to tam tak neznají," uvedl Kopecký. "U nich doma je to mnohem složitější, protože tady znají každý kámen, každou zatáčku. Ani se netají tím, že trénují dlouho dopředu. Zadarmo neprodají ani zatáčku."

Jezdec z Kostelce nad Orlicí letos absolvuje všechny soutěže italského šampionátu. Ale s bojem o titul nepočítá. Přestože řídí špičkovou Škodu Fabia S2000, neznalost trati představuje obrovský handicap. "Italové jsou jenom lidi a jsou porazitelní. Za rok bych si troufl bojovat o titul, ale letos je to nemožné. Neznám rychlostní zkoušky a v tréninku je můžu projet jenom dvakrát. Navíc je tam takový provoz, že jedeš zhruba padesátkou," podotkl Kopecký. "S českým mistrákem se to vůbec nedá srovnat, tratě jsou úplně jiné."

V úvodním podniku, který se jel poblíž Brescie a v horách u známého jezera Lago di Garda, se přesto držel v popředí výsledkové listiny. V závěru první etapy byl pátý s odstupem 19 vteřin na čtvrtou příčku. Jenže defekt levého předního kola a jeho následná výměna znamenaly pokles ve výsledcích. "Viděl jsem šanci posunout se dopředu, jenže jsem chtěl až moc. Zajel jsem do krajnice a něco trefil," popsal Kopecký, kterého jako obvykle navigoval Petr Starý.

Úvodní díl italského mistrovství bral především jako test na další podnik Intercontinental Rally Challenge, který jej čeká už o víkendu. Od čtvrtku do soboty bude závodit na Kanárských ostrovech. "Počasí v Itálii bylo nekanárské, protože tady pršelo. Ale závod představoval dobrou příležitost rozjet se," pochvaloval si Kopecký, který nyní chce vybojovat první vítězství v sezoně. "Budeme se snažit," slíbil.

Jan byl naší jasnou prioritou, vysvětlil šéf italského týmu

Když italský importér Škody hledal jezdce pro domácí šampionát, jako první padlo jméno Jana Kopeckého. Centrálu v Mladé Boleslavi tato myšlenka zaujala, tovární pilot proto absolvuje kompletní sedmidílný seriál. "Pro Jana i pro nás je to dobré řešení," pochvaluje si Pierfrancesco Zanchi, šéf Škoda Rally Teamu Italia.


Proč jste se rozhodli využít jezdce ze zahraničí a nevsadili na Itala?
Hlavně jsme potřebovali výborného pilota. Zvažovali jsme různé možnosti, ale Jan byl naší prioritou. Mluvili jsme o tom s Michalem Hrabánkem (šéf Škody Motorsport pozn. aut.), který byl taky nadšený. Proto bude Honza závodit v Itálii. Náš šampionát je pro něj dobrým tréninkem, neboť hodně soutěží se jede těsně před závody IRC.


Může bojovat o titul?
Nevím, jestli rovnou o titul, ale na některých rallye bude rychlý. Víte, v Itálii je hodně skvělých jezdců, kteří velmi dobře znají rychlostní zkoušky. Jeli je patnáctkrát, dvacetkrát. Jan rozhodně není pomalejší, ale tratě nezná, a to je jeho nevýhoda. Například na úvodní Rallye Mille Miglia je hodně úzkých zatáček, erzety jsou přitom velmi dlouhé. Není snadné tady závodit bez znalosti tratě. Proto zkusíme udělat co nejvíc, abychom tento handicap eliminovali.


Italský šampionát bývá označován za nejkvalitnější národní seriál na světě. Potvrdíte to?
Netroufám si říct, jestli nejlepší, ale je hodně těžký. Konkurence je opravdu velká. První dva měli loni stejný počet bodů, což svědčí o vyrovnanosti.







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze