Po Romanu Krestovi tak začali v Mladé Boleslavi podporovat dalšího talentovaného závodníka. „Roman další nabídku nepřijal, proto jsme začli pomáhat jinému mladému týmu. Děláme všechno proto, aby bylo auto připravené na Rallye Šumava,“ sdělil manažer továrního týmu Pavel Janeba.
Odchodu Kresty prý nelituje. „Naopak jsem hrdý na to, že se u Peugeotu prosadil jezdec, kterého jsme tři roky podporovali.“ Kopecký bude soutěžit s vozem, jenž v minulém ročníku jel několik závodů mistrovství světa. „Nové auto to není, ale je kompletně revidováno a teď ho nastavíme Honzovi podle jeho stylu jízdy,“ dodal Janeba.
Pilot, který k soutěžním vozům před rokem „utekl“ z okruhů, už má za sebou první testy. „Jezdili minulý týden na autodromu ve Vysokém Mýtě, kde byla zasněžená trať,“ řekl Kopecký starší. Závodní speciál neměl během pětihodinového testování žádnou technickou závadu. „To bych si přál i v soutěži. Když máte problémy těsně po dojetí - to je správně nastavená technika. Bylo by dobré, kdyby vydrželo hezké
Jan Kopecký NAROZEN 28. ledna 1982 1998: Mezinárodní Mistrovství motokár - 2. místo ICA |
počasí, o víkendu budeme zase testovat a upravovat nastavení.“
Součástí spolupráce se Škodou bylo také seznámení Jana Kopeckého s továrními jezdci. Vyzkoušel si pozici jejich navigátora. „Ze začátku jsem se bál,“ přiznává. „Auriol jezdí čistě a svižně pořád dopředu. Viděl jsem, jak auto posazuje do zatáček. Určitě mi to hodně dalo.“ Pro mladíka bylo dobré bývalého mistra světa sledovat i z toho důvodu, že stejně jako on brzdí pravou nohou. „To Gardemeister brzdí levou, takže nemusí přešlapovat. Je to mladý jezdec, který jezdí na všem naplno,“ všiml si Kopecký. „A těším se, jak se s Auriolem ještě svezu na šotolině,“ plánuje si.
Jedenadvacetiletý pilot jezdil se svým spolujezdcem s Toyotou Corolla WRC a Fordem Focus WRC. Octavii WRC řídil zatím jen při zmiňovaných testech. „Měl jsem strach z rozjezdu. Když jsem pak jel na plný plyn, bylo poznat, že má mnohem větší výkon, než na co jsem zvyklý.“ Své možnosti s novým vozem bude poznávat hlavně
Filip Schovánek NAROZEN 10. dubna 1979 2000: Spolujezdec Antonína Bergra jr. všech soutěžích MMČR a sprintrallye |
od 13. března na Rallye Šumava. „Musím jet co nejlíp a pak se uvidí. Kdybych si měl vybrat, radši bych jel první závod na suchu. Ale asi bude sníh,“ předpokládá jezdec.
Mladí závodníci se musí hlavně vyjezdit. To je názor nejen šéfa týmu a otce pilota v jedné osobě. I spolujezdcův tatínek Pavel Schovánek bedlivě sleduje růst talentované dvojice. „Škoda, nebo mitsubishi. Je jedno, s čím závodí. Nejdůležitější pro kluky je jezdit,“ myslí si Schovánek senior. Octavia tak zřejmě nebude jediným vozem, se kterým budou závodit. „Aby kluci získali více zkušeností, stavíme pro ně ještě enkové mitsubishi. S ním by mohli startovat na vybraných závodech v Evropě,“ plánuje Josef Kopecký.
Jan Kopecký testuje ve Vysokém Mýtě nový vůz Škoda octavia WRC Škoda Octavia WRC Jana Kopeckého Jan Kopecký a Filip Schovánek během představení nového Škoda Matador Teamu. Škoda Octavia WRC Jana Kopeckého před sídlem Autoklubu České republiky. Jan Kopecký bude jezdit se Škodou Octavia WRC Evo III. Jan Kopecký a Filip Schovánek se představují v barvách Škoda Matador Teamu. Škoda Octavia WRC Jana Kopeckého. Šéf rallyového týmu Josef Kopecký (4. zprava) hovoří na tiskové konferenci, které se zúčastnili Filip Schovánek a Jan Kopecký (zprava). Poslouchají i manažer továrního týmu Škoda Motorsport Pavel Janeba (3. zprava) a zástupci Matadoru Púchov.