Kopecký se Schovánkem havarovali na začátku května v 15. rychlostní zkoušce Rallye Matador Tatry. Ta uzavírala první etapu podniku a dvojici patřilo před havárií druhé místo. Jenže v rychlém úseku v levé zatáčce narazili po defektu přední pneumatiky ve vysoké rychlosti (zhruba 180 km/h) do sloupu a vylétli v kotrmelcích do pole.
Octavia byla tak zdemolovaná, že téměž nebylo poznat, o jaké se jedná auto. Posádka byla sanitkou dopravena do nemocnice. Kopecký utrpěl tržné rány na hlavě, poranění ruky a ještě těžký otřes mozku. Schovánek si zlomil nohu v kotníku.
Dnes už jsou oba jezdci relativně zdraví, ale Schovánkovi zatím zůstala ocelová dlaha v kotníku. V Rakousku chtějí zjistit, jak se na nich nebezpečná havárie z Púchova psychicky podepsala. "Po delší přestávce musíme vyzkoušet novou octavii WRC a především se před dalšími podniky českého mistrovství dostat do patřičné formy," uvedl Jan Kopecký.
Původně okruhový závodník koncem minulého týdne auto, se kterým absolvoval Gardemeister Tureckou Rallye, zkoušel na českých silnicích. "Nebylo na něm vidět ani stopy po havárii. Honza dosahoval na zkušební trati dobrých časů. Ale uvidíme v Rakousku, jak jim to půjde po erzetách mezi stromy. Ocelovou dlahu ve Filipově noze nepovažuji za překážku. Sám ji mám v noze už roky a vůbec mně nevadí. U mě to není následek závodů, ale z toho, jak jsem upadl doma, když jsem skočil se schodů," řekl Josef Kopecký, bývalý úspěšný automobilový závodník a nyní manažer Škoda Matador Teamu, v jehož barvách mladá posádka startuje.
Kopecký se Schovánkem neměli v letošní sezoně start v rakouském podniku naplánovaný. Kvůli havárii ale kalendář pozměnili a zařadili do něho několik dalších soutěží. Po Castrol Rallye se představí na konci června v rallyesprintu v Podkopné Lhotě a o dalších startech ještě jednají. "Soutěže už mně začínaly chybět a doufám, že se rychle rozjedeme. V Rakousku mě zajímá srovnání se špičkovými jezdci, kteří tady pravidelně startují," prohlásil Filip Schovánek.