Ale následoval servis, v němž mechanici dali všechno do pořádku. Jejich zázemí je přitom mnohem skromnější než při evropských soutěžích. „Kluci to zvládli skvěle,“ ocenil Kopecký česko-australskou partu týmu MRF Škoda.
Čínská rallye potvrdila Kopeckého zasloužený triumf v exotickém šampionátu. Ovládl čtyři soutěže ze šesti a při své premiéře získal titul.
„Čtyři výhry ze šesti, to není špatné,“ pousmál se v cíli dobře naladěný Kopecký, kterého ve Škodě Fabii S2000 naviguje Pavel Dresler.
Závěrečný podnik seriálu v Číně přitom nebyl zrovna jednoduchý. Český jezdec v úvodu nestačil tempu týmového kolegy Gaurava Gilla z Indie, který ovšem kvůli poškozenému zavěšení předčasně skončil.
„Mrzelo mě to, protože vždycky je lepší, když máte s kým bojovat,“ připomněl Kopecký, který úvodní etapu vyhrál s téměř pětiminutovým náskokem na Japonce Sumijamu.
Po Gillově odstoupení se největším soupeřem Kopeckého stalo počasí. Rychlostní zkoušky vedly po šotolinových a betonových cestách. Někde byl rychlostní průměr pouhých 60 km/h, na dalších rovnou dvojnásobný. Nástrahy trati zvýraznil hustý déšť.
„Všude bylo bláto, strašně to klouzalo, grip se neustále měnil. Připadal jsem si jako na ledové plotně,“ popsal jezdec.
Poslední zkoušky už jel především takticky. Při vysokém náskoku by bylo zbytečné udělat nějakou chybu a přijít o vítězství. Nakonec měl k dobru čtyři minuty.
„Nasadil jsem optimální tempo, abychom bezpečně dojeli až do cíle,“ přitakal Kopecký, který po loňském evropském titulu podruhé v řadě ovládl kontinentální šampionát.