Před šestnáctým testem ovšem museli odstoupit z prvního místa pro poruchu převodovky na své octavii WRC.
Vedení se ujali Karel Trojan a Jan Možný s Pechovým fordem. Od třetí zkoušky se však do čela probojoval Hrdinka a pomalu zvyšoval náskok před další pěticí soupeřů jedoucích s vozem nejvyšší specifikace WRC, které dělily vteřiny.
Předposlední zkouška prvního dne musela být z bezpečnostních důvodů zrušena, neboť při předchozím průjezdu tímto úsekem dosáhl její vítěz Hrdinka rychlostního průměru 141 km/h, což sportovní a bezpečnostní řády zakazují. Podobný případ se opakoval o den později, když Triner vyhrál jedenáctou erzetu v průměru 143 km/h, a tak byla zkouška na druhý průjezd zrušena.
Kopecký se v závěru prvního dne soutěže probojoval na druhé
místo na Hrdinku. Ten pokračoval ve sbírání vteřinek i v neděli a zdálo se, že mu výhra neunikne. Dva kilometry před startem šestnácté zkoušky mu ale přestala fungovat převodovka, takže musel odstoupit.
Na třináctém úseku vyjeli mimo trať v té době třetí Štěpán Vojtěch a Michal Ernst. Jejich nepoškozenou toyotu však nebylo možné dostat zpět na trať, a tak pro ně soutěž skončila.
Do čela se dostal Kopecký a bezchybnou jízdou první místo uhájil. Po vítězství v jedné letošní sprintrallye je to jeho premiérové prvenství ve "velkém" šampionátu. Zajistil si tak čtvrté místo v celkovém pořadí.
Ve skupině N už byli před závěrečným podnikem jasní mistři Václav Arazim a Julius Gál i druzí v pořadí, Miroslav Jandík a Radim Chrástecký. Souboj o bronz začal smolně pro Marcela Tučka a Václava Tesaře, kteří po nedorozumění se zapomenutými klíči odstartovali s minutovou penalizací. Jejich zaváhání využili Jan Trajbold a Vladimír Zelinka, kteří se sice v závěru dne ocitli mimo trať, ale stíhací jízdou během dneška se prosadili na druhé místo ve skupině, které jim zaručilo konečný bronz.
Kopecký neskrýval radost. "Moje pocity jsou pochopitelně jednoznačně perfektní, mám všechny důvody ke spokojenosti. O pořadí se rozhodovalo v dešti a na nejdelší zkoušce soutěže, kde jsem se snažil jet po vzoru svého otce a vyšlo to," přiznal Kopecký.
Spokojeně se v cíli tvářil rovněž Triner, druhý v Třebíči i v šampionátu. "Potom, co odstoupil Tomáš Hrdinka, soustředili jsme se na dojetí. Na předposlední zkoušce jsme měli defekt levé zadní pneumatiky a měl jsem obavy, aby nás nepředstihl Karel Trojan. Ale naštěstí nám to vyšlo," prohlásil v cíli.
Radost měl nakonec i třetí Trojan. "S autem se mi jelo skvěle. Přesto jsme jeli spíše na údržbu, abychom se dostali v klidu a bez problémů do cíle," vysvětloval.
Ve skupině N, kde nestartoval již jistý šampion Václav Arazim, vyhrál Miroslav Jandík. "Jeli jsme na jistotu a všechno fungovalo. Pouze se mi zdálo, že mezi jednotlivými zkouškami se příliš dlouho čekalo," tvrdil.
Z desátého místa v cíli byl ještě diskvalifikován pro nesrovnalosti na voze Vojtěch Štajf.
VÝSLEDKY
1. Kopecký, Schovánek (Toyota Corolla WRC) 1:25:35,2 hod., 2. Triner, Hůlka (Seat Cordoba WRC) -1:06,2, 3. Trojan, Možný (Ford Focus WRC) -1:22,2, 4. T. Vojtěch, Palivec (Toyota Corolla WRC) - 2:12,0, 5. Jandík, Chrástecký (Mitsubishi Lancer Evo VII) - 5:30,6, 6. Trajbold, Zelinka (Ford Escort Cosworth) -6:18,8, 7. Chvojka, Chvojková (Ford Escort RS Cosworth) 6:21,2, 8. Prokop, Gál (Mitsubishi Lancer Evo VII) -6:36,0, 9. Trněný, Pritzl (Škoda Octavia WRC) -6:42,5, 10. Liška, Kestler (Klub FOX/Toyota Celica) -7:32,3.
Konečné pořadí mezinárodního mistrovství ČR: 1. Pech 448, 2. Triner 312, 3. Trojan 272, 4. Kopecký 249, 5. Hrdinka 238, 6. Štolfa 207, 7. Arazim a Jandík oba 170, 9. T. Vojtěch 155, 10. Trajbold 125.
Skupina N: 1. Arazim 361, 2. Jandík 356, 3. Tuček 243, 4. Trajbold 237, 5. Tošovský 120, 6. Poulík 80.
Hrdinka při Horácké rallye nezklamal |