Loňskou výhru si do Kostelce nad Orlicí, kde žije, přivezl z Asturie, letošní v neděli právě z Kanárských ostrovů. "Něco na tom je, ale na druhé straně jsem tam měl také jednou pěkný karambol a nechal jsem auto po strání," říká osmadvacetiletý jezdec.
Byla to vaše třetí výhra v seriálu IRC, k loňské Asturii a Zlínu jste přidal Kanárské ostrovy. Čím se vám bude nejvíc připomínat?
Asi tím, že to bylo nejtěsnější vítězství. Necelých deset vteřin je hodně malý rozdíl.
V závěru jste svůj náskok drželi před svým týmovým kolegou Hänninen, neměli jste strach, že to nemusí vyjít?
Věděli jsme, že nějaký náskok máme, proto jsme jezdili takové časy, aby to vyšlo na vítězství. Nemělo cenu riskovat příliš a honit se za tím, abychom vyhráli o půl minuty. I když Hänninen tím, že jel opravdu naplno, náskok snižoval. My jsme ale svoji pozici kontrolovali.
Ve Španělsku jste vyhrál i loni, dá se to nějak srovnat i přesto, že se letos jelo úplně jinde?
Dá asi v tom, že ve Španělsku se opravdu závodí dobře. Jak loni v Asturii, tak letos na Kanárských ostrovech byla parádní atmosféra, plno lidí na každém kroku. Závodí se tam výborně, proto byla škoda, že asi i díky tomu, že se jelo na ostrově, nestartovalo moc aut.
Od začátku seriálu se neustále zlepšujete. Začali jste pátým místem na Rallye Monte Carlo, pak jste byli čtvrtí v Brazílii a třetí v Argentině. Nyní jste už vyhráli. Čím si vysvětlujete postupné zlepšování?
Asi to je dané okolnostmi. Monte Carlo se nám nepovedlo, dvakrát jsme prorazili pneumatiku, těžko s tím šlo něco dělat. V Jižní Americe pro nás byly čtvrté a třetí místo docela slušným úspěchem, na šotolině toho přece jen nemám naježděno tolik, za dané situace jsme dosáhli maxima.
Po čtyřech závodech jste druhý, váš kolega Hänninen dokonce vede a máte naději na výborná umístění. Potvrdíte je?
Uvidíme, jaký bude další program, záleží to na vedení týmu. Za měsíc se jede na Sardinii, věřím, že tam budeme závodit také.