"Mysleli jsme ale, že to bude trochu lepší. Máme sice výkonnější auto než loni, ale ani konkurence přes zimu nespala. Věřím ale, že několikaletý náskok - hlavně MANů - zlikvidujeme ještě letos," uvedl Vojtíšek.
Jedenačtyřicetiletého pilota, který v evropských závodech startuje již od roku 1987, potěšilo, že v jeho třídě oproti minulost vzrostla konkurence. "Na první akci do Katalánska přijelo třiadvacet aut a většina z nich jezdí dobře. To je výborné pro jezdce i diváky," pochvaloval si s renaultem startující Vojtíšek.
Matějovskému se zatím sezona líbí
Daleko výraznější zastoupení má Česká republika ve vyšší třídě Super Race Truck, kde má dokonce početní převahu. V osmičlenném startovním poli jsou tři tatry a dvě buggyry. Za volant usedají pouze Stanislav Matějovský a David Vršecký. Prestižní souboj zatím vyznívá pro mladšího Vršeckého, jemuž pomáhá i technická převaha roudnického speciálu.
"Zatím se mi sezona líbí. Daří se mi být před Standou a už jsem vystoupil i na bednu, což jsem si přál," pochvaloval si Vršecký, jenž skončil třetí ve Francii.
Jeho souboj se zkušenějším krajanem je ale vyrovnaný a šestadvacetiletý pilot nemá ještě vyhráno. "Problémy jsem měl zejména ze začátku, kdy nás trápilo auto. Teď už se vše vyřešilo a můžeme se věnovat nastavení auta na můj jezdecký styl. Nemusíme vše dělat univerzálně," podotkl Vršecký.
Koloc stále doufá, že jeho tým získá titul
V obdobném duchu hovořil i jeho šéf a duchovní otec projektu Buggyry Martin Koloc. Dvojnásobný evropský šampion se již plně soustřeďuje na vývoj auta a řízení týmu. "Ale jen po technické stránce. Ekonomika jde zcela mimo mě," podotkl. I on v hodnocení první poloviny sezony poukázal na počáteční potíže.
"Přestože jsme v zimě testovali, první dva závody auto haprovalo. Měli jsme smůlu, že jsme se připravovali v zimě, ve Španělsku a Itálii bylo teplo a hlavně motor se choval úplně jinak. Vcelku jsem ale spojen," uvedl čtyřiatřicetiletý Koloc.
Stále existuje, že tým Buggyry splní vytčený cíl a Körber vybojuje titul. "I přes počáteční ztrátu teoretická šance je. Stále připravujeme úpravy na technice, ale důležité je, že jsem vpředu," tvrdil.
Když německý pilot nezvítězí, roudnickou firmu to nepoloží. "Nijak na tom fixovaný nejsem. Jedná se o pocit na několik dní, poté jde život dál a musíte se připravovat na další sezonu. Z ekonomického a marketingového hlediska to ale důležité
je," připustil Koloc.
Matějovský si připadá jako závodící účetní
Na stejnou dráhu jako Koloc se již pomalu připravuje i Matějovský, který podle svých slov letos absolvuje poslední sezonu jako aktivní jezdec. "Připadám si jako závodící účetní či podnikatel," přiznal.
Matějovský se stará o chod několika firem a na vlastní přípravu mu nezbývá tolik času, jak by si představoval. Více než vlastní výsledky jej zajímá osud projektu Tatry. "Podařilo se nám udělat tři auta, což se ještě nikomu jinému nepovedlo. Z tohoto pohledu jsem spokojen, je to fajn pocit. Čekal jsem ale, že budeme jezdit lépe," vysvětlil jedenačtyřicetiletý závodník.
Zbraně ale ještě neskládá a věří, že ve zbytku ročníku se mu podaří nepřízeň osudu zlomit. "Oproti ostatním máme nevýhodu, že se teprve učíme pracovat s nejmodernější technikou, kterou jsme dříve neměli," poznamenal Matějovský. Jako jediný loni nestartoval v A-třídě Super Race Trucků, ale v béčku. Jeho pozici v týmu by v příštím roce měl zaujmout bývalý motokárový a dnes okruhový jezdec Adam Lacko.
"Již pro nás testuje a pokud se nic nečekaného nestane, nahradí mě," dodal Matějovský.