"Je to další výzva, Američani jsou skvělí, ale chybí jim velké oko, jsou na můj vkus příliš pomalí a rozvážní," říká Martin Koloc.
Co Američané chystají?
Chtějí na jejich tratích pořádat seriál závodních tahačů po vzoru evropského šampionátu. V příštím roce by mělo jít jen o zkušební závody, lépe řečeno půjde o show s omezeným počtem vozů, pěti, šesti. V sezoně 2003 už chtějí vypsat regulérní šampionát.
Show s pěti tahači, hm. Není to málo?
Když nejde o závody, ale skutečně jen o předvádění, co tahle monstra dokážou, to stačí. Američtí kolegové tyto akce navíc zorganizují v rámci několik závodních víkendů formulové série CART a dalších prestižních mistrovství, takže publicita by měla být náramná.
Proč si Američané vybrali zrovna vás?
Skupinka manažerů začala zkraje roku jezdit na evropské závody a naše stáj je nejvíce zaujala. Zázemí týmu v paddocku je fakt velkolepé a to na Američany platí. Přišli za mnou a zanedlouho jsme se dohodli. Po zbytek sezony byli Američané hosty našeho týmu a vše je zajímalo, na vše se vyptávali, vše si zaznamenávali.
Jací jsou vaší noví partneři? Létáte za nimi vy nebo oni za vámi?
Určitě velmi kvalitní manažeři, solidní a pečliví. Jen jsou na můj vkus poněkud při zemi, pomalí a rozvážní. Prostě jim schází velké oko, jak říkám vlastnosti, kterou lze dosáhnout nejvyšších cílů - nebát se a jít zostra do všeho, co dělám. Nejsou to prostě střelci. Já byl v Americe jednou, oni za mnou přiletěli dvakrát. Jsme ale v neustálém kontaktu - e-maily, telefony, pošta.
Zkuste přiblížit roli konzultanta. Co konkrétně jste už udělal?
Vysvětluji jim každá detail, který je v závodech tahačů důležitý. předávám jim veškeré technické podklady, stejně jako sportovní řády. Popisuji, jak fungují televizní a reklamní práva, poslali jsem za oceán několik našich motorů včetně podrobné dokumentace a poslali jsme jim také model buggyry v měřítku 1:5. Zkraje nového roku jim dodáme i závodní vůz.
Je ve hře i start vašeho týmu v USA?
I toto je součástí našeho jednání. Připravujeme se na to, že v roce 2003 bychom v Americe nasadili jeden tovární vůz. Samozřejmě se může přihodit cokoli, třeba že příští, ukázková, sezona nezaujme a bude po projektu, ale to člověk nikdy nemůže přesně vědět. Tuto roli jsem ale přijal proto, že myšlence Američanů věřím a fandím.
Martin Koloc nese na ramenou Gerda Körbera, pilota své stáje evropského poháru závodních tahačů Buggyra. |