Dalo se to vydržet bez probnémů?
„Křeče do rukou mě nechytaly,“ ulevil si Kresta. Ale to neznamená, že se vyhnul zdravotním potížím. Závod dokončil s angínou. „V autě bylo nesnestitelné horko. Musel jsem větrat a už to bylo.“
Absolvovat krátce po sobě dvě náročné soutěže je složité. Rallye, to není jen závodění, ale také příprava vozu, testování a trénink. Kresta kvůli nastavení octavie pro závod mistrovství světa musel zkrátit trénink na Barum rallye a na jeden den si odskočil do Itálie.
„Bylo to hodně hektické,“ přiznal jezdec. „Příště bych zvolil pouze jeden závod - mistrovství světa. Anebo by se závody musely uskutečnit po čtrnácti dnech a ne po jediném týdnu.“
Stejný program jako Kresta měl také vítěz Barum rallye Renato Travaglia, jenž byl na soutěži mistrovství světa nejlepší v kategorii Super 1600. Oba dokonce bydleli v San Remu ve stejném hotelu. Museli se vyrovnat s rozdílným charakterem obou soutěží. Zatímco zlínský závod byl hodně rychlý, Rallye Sanremo je známé nízkým rychlostním průměrem.
“Prakticky během noci jsem musel všechno převrátit,“ podotkl Kresta. Hlavně první den po příjezdu do Itálie ho trápila únava. Kvůli ní měl chyby v rozpisu, takže v některých pasážích nemohl jet naplno. Přitom nejdelší rychlostní zkouška měřila 42 kilometrů.
„Právě takové detaily, jako kvalitní rozpis, dnes rozhodují. Já se ale první tréninkový den kvůli únavě nemohl pořádně koncentrovat,“ poznamenal. „Loňský vzor nešlo použít, navíc byly povolené jenom dva průjezdy.“
Oba závody, na nichž Kresta startoval, patří ve svých kategoriích mezi nejpopulárnější. Jak vyzní srovnání obou závodů? „Organizace barumky byla lepší než na mistrovství světa. Prostě paráda,“ ocenil Kresta zlínské pořadatele
Barum Rallye: Roman Kresta čeká před příjezdem do depa v Otrokovicích po druhé etapě. |