Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Kluzký, nebezpečný, opravdu zajímavý, hodnotí jezdci korejský okruh

Rubens Barrichello na prohlídce nového okruhu Yeongam v Koreji. | foto: AP

21 2010
Velká cena Koreje by mohla být dramatickým závodem na atraktivní trati a chybět by nemělo ani přejíždění. Z prohlídky okruhu se jezdci F1 vraceli nadšeni. "Opravdu zajímavá trať. Nic ji nechybí - rychlé, pomalé i střední zatáčky, dlouhé rovinky, ani převýšení," liboval si jezdec Ferrari Felipe Massa.

Ještě před pár dny nikdo ze závodníků netušil, zda-li organizátoři stihnou okruh v čas dostavit, teď se všichni rozplývají nad profilem trati, který by měl nabídnout napínavý závod plný dramatických momentů.

"Chvíli poté, co jsem se prošel po trati, mi to připadá, jako by byla tahle trať poskládaná z mnoha různých okruhů. Asi to nebude moc plynulé, ale velmi zajímavé a náročné. Je tady hodně míst, kde budeme muset brzdit ze všech sil."

Sebastian Vettel, jeden z pěti jezdců, kteří bojují o titul mistra světa, si všiml jiné věci. Před premiérovým závodem na okruhu se těší zejména na davy fanoušků.

Jarno Trulli se den před tréninky proběhl po novém okruhu F1 v Koreji.Mark Webber s kolegou na prohlídce nového okruhu Yeongam v Koreji.Lewis Hamilton stále věří v zisk titulu. Zde na prohlídce nového okruhu F1 Yeongam.

"Je tady opravdu hodně tribun. Atmosféra by měla být úžasná, snad lidé skutečně dorazí," přeje si německý závodník.

Vettel ale také zmínil obavy, které má více jezdců. Na novém asfaltu se dosud nezávodilo, takže je extrémně kluzký a vzhledem k podzimnímu počasí v Koreji by jeho přilnavost neměla nijak výrazně stoupat.

Nedostatek adheze byl vidět i při čtvrteční testovací jízdě, kdy se na trať vydal zkušený pilot Bernd Maylander se svým safety car. Se smyky se pral téměř každou zatáčku, zkoušel různé stopy, ale přesto se nevyhnul "výletu" do únikové zóny.

"Na přilnavosti bude hodně záležet," říká uznávaný polský pilot Robert Kubica. "Je tady pár rychlých zatáček, které vypadají na to, že půjdou projet na plný plyn. Ale jen pokud v nich bude alespoň nějaká přilnavost, jinak mohou být hodně nebezpečné."

První sekce okruhu je pomalejší, ale i na ni našel jezdec stáje Renault něco zajímavého. "Po startu to vypadá trochu nudně, ale myslím, že by se tam dalo předjíždět. Opět bude záležet na úrovni přilnavosti, ale pokud bude alespoň slušná, a to hlavně mimo stopu, zatáčky jedna a tři bych viděl jako ideální místa pro změnu pořadí."

Jediným místem trati, která zatím čelí silnější kritice, je poslední zatáčka a s ní spojený nájezd do boxové uličky. Dlouhá, pravotočivá klička ústí mezi betonové zídky.

"Všude jinde jsou únikové zóny, ale zrovna tady je získá vlevo i vpravo. Přitom tady podle mě měli dost místa," všiml si Nick Heidfeld, který dokončí letošní sezonu se stájí Sauber.

Zatáčka je slepá, také jezdci do ní nevidí a mohou se nečekaně setkat s jiným pilotem, který zpomaluje při nájezdu do boxů. "Je to hodně ošidné. Zbytečně tak mohou vznikat nebezpečné situace," řekl k tomu Ital Liuzzi z týmu Force India.

Jak kluzká opravdu nová trať bude si jezdci vyzkouší už v noci ze čtvrtka na pátek při prvních trénincích.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze