Räikkönen dokončil na stupních vítězů potřetí za sebou a celkem pošesté v sezoně. V pořadí mistrovství světa poskočil na čtvrté místo před Lewise Hamiltona, který skončil v hromadné strkanici první zatáčky. Ale se dvěma jezdci, kteří projeli cílem před ním, tedy s Jensonem Buttonem a Sebastianem Vettelem, se nemohl měřit. Ani náhodou. Red Bull i McLaren byly ve Spa-Francorchamps jasně rychlejší.
Největším problémem černo-zlatého stroje byla rychlost na rovinkách. V závěru závodu sváděl Räikkönen souboj s Michaelem Schumacherem. Ač byl Němec v čase na jedno kolo jasně pomalejší, na rovinkách Fina předjížděl. I se sjetými pneumatikami.
"Nečekal jsem snadný závod a nakonec to bylo ještě těžší," popisoval Räikkönen. "V prvních kolech auto sedělo, ale pak jsem začal po dráze klouzat. Museli jsme zvýšit aerodynamický přítlak, což se projevilo nižší rychlostí na rovinkách," vysvětlil Fin.
Nakonec dostal letošní navrátilec do seriálu Schumachera za svá záda nejnáročnějším předjížděcím manévrem celého závodu. Prohnal se kolem něj vnějškem v nájezdu do nejtěžší zatáčky seriálu Eau Rouge. Je to zatáčka skutečných šampionů a Räikkönen v ní ukázal, o co formule 1 jeho nepřítomností přicházela.
"Michael mi vrátil předjetí a nemohl jsem se před něj dostat ani za pomoci systému DRS," vysvětloval Fin. "Nakonec jsem použil KERS v nájezdu do Eau Rouge. A málem ani to nestačilo," řekl Räikkönen.
Räikkönen třikrát v sezoně skončil na druhém místě. Po závodě pokaždé nespokojeně konstatoval, že měl vyhrát. Vždy chválil svůj vůz a litoval toho, že přišel o vítězství. Ne tak po Velké ceně Belgie. Vyhrát by si "nezasloužil".
"Nevyhráli jsme proto, že jsme nebyli dost rychlí. Takže jsme si vyhrát nezasloužili," sdělil Fin překvapeným novinářům. "Předchozí dva závody jsme rychlost měli, ale bohužel se na těch okruzích nedalo předjíždět. Tady předjíždění nebyl problém, ale zase chyběla rychlost."