Posádka vyplula v pátek večer poté, co se uklidnila vichřice, která je nutila odložit začátek cesty. "Zpočátku foukalo pěkně, až osm metrů za vteřinu. To jsme pluli rychlostí zhruba šestnáct kilometrů za hodinu. Vlny byly pořádné, připadali jsme si jako na kolotoči, ale loď se chovala dobře," popisuje začátek plavby Ducháč, zatímco kolega sušil věci. "Mokré jsme měli úplně všchno, ale nic hrozného se nestalo, všechno funguje."
"Dneska je zrovna docela hezky, slunečno, vzduch má kolem dvaceti stupňů, moře patnáct a po dvou dnech, kdy bylo téměř bezvětří a my urazili tak pětatřicet námořních mil, už začíná i trochu foukat," vysvětluje. "Za den můžeme urazit tak sto dvacet sto třicet mil."
K prvnímu cíli v Las Palmas jim zbývají ještě asi dvě třetiny cesty - téměř pět set mil.
Rozdíl mezi plavbou na Kanárské ostrovy, kterou mnozí považují za těžší než násladující anabázi přes Atlantik, vidí Ducháč jasně. "Tady bývá horší počasí, větší vlny," hovoří do mobilního telefonu. "Ale zase je tu spousta lodí, které mohou v případě nouze pomoci. Na Atlantiku to bude z tohohle pohledu horší. Mohou přijít hurikány."
Jachatři Martin Ducháč a David Křížek na svém katamaranu |