Se stájovým kolegou Carlosem Sainzem, jenž byl v Katalánsku až sedmý, má Loeb sice stejný počet bodů, ale vede díky většímu počtu vítězství. Velkou šanci na titul má také pátý z Katalánska Soberg za volantem Subaru, jenž na vedoucí duo ztrácí jediný bod. Nor předvedl velkou stíhající jízdu, neboť ještě v sobotu večer byl až desátý.
Už jen v rovinách snů jsou naděje Burnse (Peugeot). Britský pilot totiž v 19. rychlostní zkoušce vyletěl z trati a závod tak pro něj skončil.
O vítězi závodu rozhodla dramatická bitva v poslední rychlostní zkoušce, kterou Panizzi vyhrál, zatímco Loeb dojel až osmý s propastnou ztrátou 44 sekund. Lepší než on byl i Gardemeister, jenž ztratil jen 22,7 sekundy a skončil sedmý.
Panizzi přitom po sobotní druhé etapě byl až třetí za Märtinem, i když s nevelkým odstupem 36 sekund. Hned od startu nedělní etapy ale tlačil na druhého Märtina, až se v třetí z šesti erzet dostal před něj. Rychle pak ukrajoval i z náskoku, který měl vedoucí Loeb.
Na Loeba ke konci soutěže tvrdě dotíral i Estonec Märtin na Fordu, který za ním zaostal o pouhých šest desetin vteřiny. Carlos Sainz dostal v posledním rychlostním testu smyk a než se mu podařilo vše uvést do pořádku, ztratil čtyřicet vteřin.
Peugeot Romana Kresty nakonec nestačil na tovární Škodu Fabia WRC Toni Gardemeistera, i když se český závodník před Fina během neděle na chvíli dostal. Kresta se blýskl především v 18. rychlostním testu, který vyhrál s náskokem tří vteřin před exšampionem Mäkinenem.
Trať zkoušky měřila něco málo přes pět kilometrů a Kresta tam oslavil druhé vítězství v erzetě v seriálu MS. Stejný husarský kousek se mu povedl už v červenci v Německé rallye.
Kresta měl z vítězství v erzetě obrovskou radost. "Test La Roca mi perfektně sedl, měl jsem vhodně zvolené a nařezané pneumatiky, na kterých jsem si věřil. Asfaltový povrch se totiž na každé erzetě v průběhu rallye hodně měnil," líčil český jezdec.
Naopak litoval, že se v celkovém pořadí neudržel před Gardemeisterem, který ho předstihl v posledním měřeném úseku. "V závěrečné erzetě jsem se opřel do skály, málem jsem urazil kolo a navíc mi zhasl motor. To mě bohužel stálo lepší umístění," posteskl si Kresta, který za týden odletí do Walesu na závěrečný díl mistrovství světa.
Gardemeister prožil dramatický start do třetí etapy. "Přijel jsem na první erzetu a zjistil, že máme píchlou pneumatiku. S Paavem jsme ji vyměnili deset vteřin před časovým limitem a rovnou jsme se postavili na startovní čáru," vylíčil hektický začátek dne.
"Déšť byl mnohem horší, než jsme čekali. Pro první tři rychlostní zkoušky jsem zvolil příliš tvrdé pneumatiky. Byla potřeba měkčí směs, což se ukázalo na mých časech po jejich výměně, při odpoledních druhých průjezdech stejných erzet," líčil finský pilot, jenž zajel v předposlední etapě celé soutěže čtvrtý čas.
Francouz Didier Auriol s druhou Fabií odstoupil v úvodu sobotní druhé etapy kvůli poruše spojky.
Mistrovství světa vyvrcholí Britskou rallye, která se pojede od 5. do 9. listopadu.
Konečné výsledky: 1. Panizzi (Fr./Peugeot) 3:55:09 h.,4, 2. Loeb (Fr./Citroën) -13,0, 3. Märtin (Est./Ford) -13,6, 4. Duval (Belg./Ford) -55,4, 5. Solberg (Nor./Subaru) -1:10,8, 6. Grönholm (Fin./Peugeot) -1:29,1, 7. Sainz (Šp./Citroën) -1:33,0,, 8. Mäkinen (Fin./Subaru) -1:55,1, 9. C. McRae (Brit./Citroën) -3:15,20, 10. Bugalski (Fr./Citroën) -5:13,6, ... 12. Gardemeister (Fin./Škoda) -5:58,2, 13. Kresta (ČR/Peugeot) -6:09,5.
Celkově: 1. Loeb, 23. Saiz oba 63, 3. Solberg 62, 4. Burns (Brit./Peugeot) 58, 5. Märtin 49, 6. Grönhlom 48, ...12. Gardemeister 9, 13. Auriol (Fr./Škoda) 4.
Pohár konstruktérů: 1. Citroën 147, 2. Peugeot 142, 3. Subaru 93, ...5. Škoda 21.
O sobotní etapě čtěte ZDE
Francouz Gilles Panizzi se raduje z vítězství v Katalánské rallye. |