Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Katalánská rallye se pojede na asfaltu i šotolině. Šampion Loeb chce vyhrát

Leob má už sedmý titul jistý. Přesto nechce ani Katalánskou rallye prohrát. | foto: AP

21 2010
O titulu rallyeového mistra světa je již rozhodnuto, přesto se fanoušci mohou před nadcházející Katalánskou rallye těšit na zajímavou soutěž. Pořadatelé dvanáctého dílu šampionátu pro startující připravili první den mix povrchů - pojede se na asfaltu i šotolině.

Francouz Sébastien Loeb si před třemi týdny zajistil již sedmý titul, proto může být před startem v klidu. Moc mu nakonec ani nevadí fakt, že bude "čistit" trať soupeřům. "Ztratím tím hodně času. Na druhou stranu má podle mě karty ideálně rozdané Dani Sordo, který je pátý a bude mít před sebou čistou cestu," uvedl Loeb v tiskové zprávě.

Jeho týmový kolega tak má v domácím prostředí šanci na dobrý výsledek. "Může po prvním dnu vést o dvacet třicet sekund. Kdo bude chtít takovou ztrátu na Daniho smazat na asfaltu, bude muset jet zatraceně rychle," řekl francouzský pilot. Sordo by se podle něj mohl dočkat premiérové výhry.

Bez ambicí na prvenství však prý Loeb nebude. "Beru tento podnik stejně jako všechny ostatní, i když jsem už vyhrál titul, nepřijedu s rukama v kapsách. Nerad prohrávám a budu si to chtít užít. Už po několika úvodních zkouškách budeme vědět, jak si stojíme. Ale zcela určitě nebudu chtít zbytečně riskovat," uvedl Loeb, který ve Španělsku kraloval v předešlých pěti letech.

Různorodost povrchu se zamlouvá i jezdcům továrního týmu Ford, kteří jsou na šotolině tradičně silnější. "Formát soutěže je zajímavý. Líbí se mi to, i když bych preferoval, kdyby se rychlostní zkoušky jely vždy jen na jednom povrchu. Bylo by to lepší pro nastavení auta. Takhle budeme muset rychle najít hranici, jak můžeme jet," řekl Fin Mikko Hirvonen.

Pořadatelé 46. ročníku Katalánské rallye připravili pro posádky trať se šestnácti rychlostními zkouškami o celkové délce 355 km.

Průběžné pořadí MS (po 11 z 13 soutěží)

1. Loeb (Fr./Citroën C4) 226 b., 2. Ogier (Fr./Citroën C4) 166, 3. Latvala (Fin./Ford Focus) 144, 4. P. Solberg (Nor./Citroën C4) 133, 5. Sordo (Šp./Citroën C4) 125, 6. Hirvonen (Fin./Ford Focus) 104, ...18. Prokop (ČR/Ford Fiesta) 3.
Pořadí týmů: 1. Citroën 388 b., 2. BP Ford 277, 3. Citroën Junior Team 193, 4. Stobart M-Sport Ford 140, 5. Munchi's Ford 54.

Autoři: ,






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze