Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Kaštan se vrací na Dakar. Chce být na špici

23 2003
Praha - Po tříleté odmlce se na startu dakarské rallye objeví také český motocyklista Ivo Kaštan. Devětatřicetiletý jezdec osedlá opět motocykl Suzuki 450 a to s cílem vylepšit své dosavadní maximum - sedmadvacáté místo v absolutní pořadí a druhé místo ve své třídě z roku 1997.

Více než to však Kaštana láká prosadit se mezi absolutně nejlepší v jedné z etap.

"Překonat druhé místo by bylo samozřejmě příjemné, ale konkurence je daleko tvrdší než před šesti sedmi lety. Dosáhnout na stupně vítězů bude hodně těžké, ale pokud by se to podařilo, mohlo by to být zajímavé i z mediálního hlediska," uvedl Kaštan.

Reálně pomýšlí na umístění kolem dvacátého místa, tedy mezi továrně podporovanými jezdci. Ještě více jej ale láká prosadit se do popředí v jedné z etap.

"Něco takového, jako když se naši jezdci v silničním mistrovství světa snaží bodovat v jednom závodě seriálu. Musím se udržet nejlepších, což jde. Musí tomu ale odpovídat etapa, která nesmí být o maximální rychlosti, ale těžká navigačně. To je můj sen," přiznal Kaštan, který bude letos součástí Offroad centrum teamu.

Dakarské dobrodružství absolvoval již šestkrát, z toho předešlé dva roky jako novinář a podle svých slov již ani nedoufal, že se na start jako závodník opět postaví.

"Říkal jsem, že nepojedu kvůli zranění. Měl jsme problémy s kolenem a musel jsem na operaci. Když jsem si ale na jaře vyzkoušel jeden celkem těžký závod v blátě a koleno nebylo tak špatné, jak jsem si myslel, řekl jsem si, že bych se mohl na Dakar vrátit," uvedl.

Nakonec se tak i stalo, když mu pomohla náhoda a seznámení s partou lidí, kteří se na pouštní dobrodružství chystají se dvěma vozy Toyota Landcruiser. Kaštanova Suzuki se pak stala součástí týmu.

"Mělo by se jednat asi o nejsilnější 450 ve startovním poli a nechybí jí nic, co podle předpisů může mít," těšil se český motocyklista.

Původně myslel, že by se na start postavil se silnějším strojem, ale i díky úmyslu pořadatelů v příštích letech preferovat z komerčního hlediska čtyřistapadesátky, tak neučinil.|

"Vyšší kubatura mě láká. Uvažoval jsem, že bych postavil velký speciál na bázi Ducati, protože tyto motory již v minulosti Dakar vyhrávaly jako součást Cagivy. Nakonec to ale dopadlo takhle. S malým obsahem mám navíc více zkušeností a i moje váha 73 kilo je tomu bližší," přemýšlel Kaštan.

Díky nasbíraným zkušenostem uvítal i návrat k těžšímu modelu Dakaru. Francouzští organizátoři se totiž vrátili k tradiční podobě soutěže s cílem v Senegalu a řadou náročných etap.

"To je moje výhoda. Trasy přes Libyi a Egypt nahrávají rychlým strojům," poukázal Kaštan na loňský ročník. Ihned však doplnil, že Dakar není nikdy lehký.

"Budu sázet i na to, že všechna místa, kde se jede, jsem už jednou projel. Svou roli ale sehraje i počasí. Může být horko či písečná bouře, které udělají závod těžkým," dodal Kaštan. 

Autoři: ,






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze