Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Učit se, učit se, učit se, opakuje mladému motorkáři Hanikovi jeho šéf

Karel Hanika (s číslem 98) na trati Velké ceny Brna silničních motocyklů ve třídě Moto3 | foto:  David Neff, MAFRA

30 2015
Přísný týmový šéf Aki Ajo po něm i letos chce, aby se ve své druhé sezoně učil. Dopřává mu čas, aby - což je poměrně výjimečné - dál zrál. Aby v mistrovství světa jezdil bez pádů a především vpředu. Tohle si motocyklista Karel Hanika může po prvním závodě sezony v Kataru odškrtnout jako splněné.

Jenže on má na sebe vyšší nároky, paradoxně přísnější než zmíněný boss. „Mým cílem je dojíždět na stupních vítězů, abych konečně ukázal, že ta má dosavadní kariéra nebyla k ničemu.“

A to si po Kataru zatím odškrtnout nemůže. Byl třináctý, byť pouhých 1,8 vteřiny za vítězem, což znovu dokazuje obří vyrovnanost třídy Moto3.

Přesto Hanika u sebe vnímá progres. „Loni jsem sice jezdil rychle, ale nedokázal jsem se udržet v přední skupince celý závod. Nebo jsem nedokázal nikoho předjet.“

V Kataru se, jak už jde poznat z konečného odstupu za vítězným Francouzem Masbouem, v první skupině udržet dokázal, avšak ani jednou nenakoukl do první desítky.

Už před odletem do Dauhá upozorňoval: „Když budu mít rychlost, jakou mám, a budu schopen být vpředu, tak by ta sezona mohla probíhat dobře. Ale zatím nebudu říkat, že budu v Kataru třetí. Ani nebudu říkat, že určitě letos získám bednu, aby lidi pak nebyli zklamaní. Ale rozhodně je to reálnější, protože se na motorce cítím jistější.“

Dopředu ho má posunout i změna myšlení. Zatímco loni se snažil v kvalifikacích i trénincích o nejrychlejší časy i za cenu rizika, což se projevilo i v předsezonních testech, během nichž osmkrát spadl. Letos už takhle najezdil 500 kol a pád přišel jen jeden. „Zjistil jsem, že umím jet i bez velkého rizika.“

Takže je opravdu jen otázkou času, kdy bude stát na stupních? Snad.

Autor:




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze