Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

K novému týmu s novou vizáží. Máma moje vlasy oplakala, přiznal Hanika

Karel Hanika | foto: Red Bull

5 2016
Jeho tým mu na rozlučkovém večírku oholil dlouhé vlasy. Nadějný motocyklový závodník Karel Hanika (19) změnil nejen image, ale i stáj. Novou sezonu pojede na indické motorce Mahindra. A sní konečně o umístění na stupních vítězů. V rozhovoru pro týdeník Téma prozradil, jak k jeho přestupu došlo.

Kde skončily vaše vlasy?
V koši.

Nenechal jste si ani pramínek?
Tým mě ostříhal na poslední večeři. Mechanici na mě najednou naskákali, drželi mi ruce, nohy a hlavu, na nic nebyl čas. Slibovali mi to celou sezonu, ale nevěřil jsem, že to opravdu udělají (usmívá se). Odtáhli mě ven, posadili na židli a vzali mě strojkem. Nejdřív prostředek. Když mi to ukázali, byla to katastrofa, takže nezbývalo než to oholit úplně. Nejvíc toho ostříhal kolega Miguel Oliveira, (v minulé sezoně mistrovství světa skončil druhý v soutěži Moto3, pozn. red.), ale vystřídali se na mně skoro všichni.

Fotogalerie

Dlouhé vlasy byla vaše image od začátku?
Měl jsem je celý život. S dlouhými vlasy jsem se prý už narodil. A maminka se rozhodla, že mi je nechá. Setkalo se to s různými názory. Někdo mi říkal, že vypadám jako holka, že jsem divnej. A někomu to přišlo naopak dobrý, poznávací znamení.

Co říkali rodiče, když vás viděli bez vlasů?
Taťka to bral s humorem. Zato mamka to oplakala, pak nadávala a večer prý nespala... Řekla mi: „To byla moje chlouba, to jsi neměl dělat.“ Ale už mi to zase rychle roste. Asi to zase budu nosit dlouhý, protože takhle je to divný pocit a je mi zima na hlavu.

Jak jste vlastně to ostříhání vnímal vy?
Ale jo. Třeba ty vlasy můžou za ty moje smolné pády v minulé sezoně. Beru to jako nový začátek.

Odcházíte do týmu Outox Mahindra. Tedy budete jezdit na indickém stroji. Tahle značka nemá mezi motoristy zrovna zvuk. Nepohoršil jste si?
Věřím, že to je krok dopředu. Mají šikovné mechaniky a už v té poslední sezoně na těch strojích kluci dokázali občas dojet ne bednu. Navíc ta motorka líp zatáčí a hlavně má delší sedák než KTM, na které jsem jezdil letos. Vzhledem ke své výšce jsem se na ni těžko vešel. Pokaždé, když jsem na ní seděl, měl jsem skoro všude po těle neskutečné bolesti. Rozhodně se mi po ní stýskat nebude.

Čtěte v pátečním týdeníku Téma

Jak je to s jeho pády, kterých nasbíral čtyřiadvacet z osmnácti závodů? Jaký z těch pádů z minulé sezony byl nejbolestivější? Více se dočtete v pátečním vydání týdeníku Téma.

Více se dozvíte v pátečním vydání týdeníku Téma.

titulky téma

Proč jste se neozval?
Samozřejmě jsem to probíral s vedením, ale nepomohli mi. Za novou homologaci by stáj KTM musela zaplatit, a to se jim nechtělo. Zvlášť když jsem byl v týmu vlastně až třetí jezdec. Přitom pro příští sezonu už to udělají... Ale nechci o týmu mluvit špatně, byla to pro mě cenná zkušenost, první dvě sezony v mistrovství světa.

Odešel jste vy sám, nebo se s vámi rozloučil tovární tým RedBull KTM Ajo?
Řekl bych, že obě strany to chtěly ukončit. Takových pět závodů od konce sezony se ještě nevědělo, co bude. Říkali mi, že bych tam mohl zůstat, ale já jsem jim přiznal, že už jednáme s jinými týmy. A pak tam přišel vítěz z juniorky a bylo to jasné, byl jsem navíc. Každopádně do nového týmu se moc těším.

Vyděláte si tam víc než v tom předchozím?
Nevydělám, ale nemusím do týmu nic přinést.

To rozhodlo?
Určitě. Nemám za sebou bohatého taťku nebo silné sponzory. Nemůžu si dovolit moc vybírat. Měl jsem i jiné nabídky, ale tam bych musel přinést 200 tisíc eur (5,5 milionu korun). Ty nemám. Takže nepojedu Hondu, ale Mahindru. V Moto3 to není úplně top, ale budu jejich první jezdec, takže mi budou určitě vycházet vstříc.



Témata: Humor, Karel Hanika




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze