Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Abraham: Loňská sezona byla katastrofa, ale závodění mě pořád baví

TO JE ONA. Karel Abraham představuje svou hondu pro nastávající sezonu. | foto:  David Neff, MAFRA

23 2014
Má před sebou desátou sezonu v mistrovství světa. Po pádech a zraněních, které ho potkaly loni, si motocyklista Karel Abraham - už zase jediný Čech v ­MotoGP - přeje: "Chci, aby mě závodění opět bavilo."

Baví ho ještě po dvou bídných sezonách závodění? Karel Abraham vás ani nenechá dokončit otázku a hned vypálí: "Rozhodně baví. Nechtěl bych od závodění odcházet."

Pak se však rozpovídá o ­loňském ročníku MotoGP a padají z něj i následující slova: "Byla to katastrofální sezona, na kterou nikdy nebudu vzpomínat rád. Naopak, musím zapomenout."

Kvůli operaci ramene ji ukončil předčasně, a zatímco jeho soupeři měli před sebou poslední závod, on pendloval mezi Brnem a Olomoucí, kam jezdil za rehabilitací.

Teď už vás nic nelimituje?
V denní činnosti nic. Byl jsem i na motokrosu a taky se to dalo. Problém je jen ten, že ruku nezvednu tak vysoko jako dřív a rozsah už nikdy nebude takový, jako když ruka byla zdravá. Naštěstí bolest zmizela, síla se vrací, takže první testy zvládnu. Byť ne na 100 procent.

Karel Abraham v MotoGP

V elitní třídě MotoGP je 24letý Karel Abraham čtvrtým rokem a potřetí osedlá jinou značku motorky. Po italské Ducati a Aprilii přišel čas na japonskou Hondu. "S Japonci by to mělo být přesnější a spolehlivější."

Ačkoliv na ní ještě nejel, už teď říká: "Mám z toho materiálu velmi dobrý pocit." Poprvé motorku vyzkouší na začátku února při testech v Malajsii.

Sezona odstartuje 23. března v ­Kataru. V Brně se pojede 17. srpna.

Co to znamená?
Že neodjezdím tolik kol co normálně. Denně jsem jich v Malajsii dával šedesát sedmdesát, teď budu mít v půlce dost. Ale hodně jezdců mi říkalo, že po zranění nemám koukat na časy. Spíš si budu zvykat na novou motorku, musím zjistit, jak se na ní jede a jak funguje.

Fyzicky jste na tom jak?
Cítím handicap. Je spousta cviků, které nemohu dělat. Třeba shyby, protože ruku už tak vysoko nedám. Problém mám i s tricepsovými kliky, kdy nedokážu jít hluboko. Ale podle doktorů nemám rozsahy moc provokovat, abych si vše nezhoršil. Proto když začne bolest, s cvikem přestávám. I při thajském boxu to ruka úplně nezvládá.

Při thajském boxu?
Ano. Jsou to tři týdny, co jsem začal trénovat s Tomášem Hronem (bývalý mistr světa). Tedy nemlátíme se. To by asi nedopadlo dobře, kdybych ho vyzval na souboj. Jen boxujeme, třeba do pytlů, což je i tak hodně fyzicky náročné.

Máte novou motorku. Pojedete s ­produkční, tedy netovární hondou. Jak vysoko s ní můžete být?
Pokud se Ducati zařadí mezi produkční motorky, tak by se s touto značkou dalo bojovat. To znamená, že na prvních osmi místech budou tovární motocykly Hondy a Yamahy a někde od devátého místa bych mohl být já. Teoreticky. Kdokoliv může ze zadních řad vystřelit, ovšem neočekává se to.

Před sezonou říkáte: Chci, aby mě závodění zase bavilo. Takže loni vás nebavilo?
Samozřejmě. Motorka mi nesedla tolik, jak jsem čekal. Pak přišla zranění, pár nesmyslných pádů, kdy jsem nechápal, co se vlastně stalo. A když se dějí takové věci, tak nevěříte motorce. A když nevěříte motorce, tak vás to závodění nebaví. Bohužel se mi ani jednou nepodařilo, aby byl tým aspoň z nějakého závodu nadšený. A to mě hodně štvalo.

Takhle předjel Karel Abraham v roce 2012 v Brně porsche i tryskáč:

Autor:






Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze