Vyrostlo tu 150 pyramid ze žlutých pelargonií se sochami cyklistů, hru smyslů spouští 400 záhonů žlutých tulipánů a centrum zdobí vlajky s portréty favoritů. Všichni jsou na nich oblečeni ve žlutém dresu lídra. Na konci 3 641 kilometrů zůstane v Paříži jedinému z nich.
Alberto Contador vítá reportéry v hotelu týmu Astana a prohlašuje: "Mám velkou víru v sebe a mám podporu Alexandra Vinokurova.
Nehrozí rozkol ve stáji jako loni s Lancem Armstrongem." Tento Američan, nyní už cyklista stáje RadioShack, žádné setkání s médii nepořádá, jen v rozhovoru pro Gazzettu dello Sport tvrdí: "Že jsem pod tlakem? Naopak. Jsem nadšený a připravený. Bylo by skvělé vyhrát poosmé."
Zatímco v jejich stájích panuje navenek pohoda, v Saxo Banku je dusno, způsobené ohlášeným odchodem bratří Schlecků po sezoně. Přesto zhrzený manažer Bjärne Riis vyhlašuje: "Máme nejsilnější tým ze všech."
Stáj Columbia pořádá pro Marka Cavendishe tiskovou konferenci v hollywoodském stylu, italský Liquigas je sice mnohem skromnější, ale Ivan Basso se za stolem usmívá.
Roman Kreuziger vedle něj nasazuje neutrální výraz, občas se nakloní ke kolegovi či k tiskovému mluvčímu Barbierimu, cosi si špitají.
"Cítím se úplně v pohodě, odpočatý a natěšený. Každý rok jsem dával Tour víc, letos jsem stoprocentně připravený," říká český cyklista, jehož tým uvádí coby spolukapitána s Bassem. "Jsme s Ivanem na jedné rovině. Po týdnu se uvidí, co dál," tvrdí.
"Vždy je lepší mít v týmu dva silné jezdce," přitaká Basso, deník L’Equipe nicméně soudí: "Kreuziger bude mít letos méně volnosti." Před rokem po úvodní časovce v Monte Carlu oblékal bílý dres pro nejlepšího mladíka do 25 let, může na něj zaútočit i dnes. Kratší trasa by se mu však zamlouvala víc.
"Tohle je na prolog trochu dlouhé. Není ani moc technický, spíš zákeřný, jedna půlka po větru, druhá proti," líčil po tréninku. "Očekávám, že chytnu ztrátu na časovkářské specialisty. Ale jde o to, abych se umístil v okolí těch, co jedou na celkovou klasifikaci."
Favoritem číslo 1 je v prologu Švýcar Cancellara. Přestože byl podezřelý, že používá miniaturní motor. A přestože komisaři UCI oskenují před startem vnitřnosti každého kola.
Hrozba jménem pavé. Tady hrozí masakr
|