Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Kampaň za 100 tisíc českých golfistů čelí nedůvěře, ale v květnu začne

Golf - ilustrační. | foto: Martin Kabát

6 2010
Projekt Hraj golf - změň život prošel na konferenci České golfové federace (ČGF) zatěžkávací zkouškou, ale delegáti na jeho rozjezd uvolnili milion korun. Šéf konceptu Michal Zahradníček připomněl, že kampaň ke zdvojnásobení počtu golfistů v České republice by měla být samofinancovatelná.

Ve vystoupení účastníků konference v pražském hotelu InterContinental zazněly připomínky až pochyby. Prezident Golf Clubu Hořehledy Karel Čelikovský jich formuloval nejvíc. "Podle názorů určité skupiny majitelů se ten projekt týká ne klubů, ale převážně majitelů. A s nimi dopady projektu nebyly projednány," uvedl.

Zahradníček připustil chybu, že v přípravách projektu diskusi s majiteli hřišť a resortů dosud neabsolvoval. Podle předběžných plánů by nový zájemce o golf měl dostat za vstupní poplatek 99 korun tři lekce golfové hry a k tréninku 500 míčů.

Zasedání konference České golfové federace v březnu 2010, hotel InterContinental.

To představuje finanční ztrátu na poplatcích za běžné komerční využití areálů. Konkrétně ji vyčíslit se ukázalo být obtížným, může to být například 1200 korun, ale i dvakrát tolik.

Obrana zevnitř

Někteří delegáti se postavili na obranu projektu. Ředitel golfové akademie Alexe Čejky v pražské Zbraslavi Tomáš Slavíček. "Mluvím i za majitele Vladimíra Motlíka. Uvědomujeme si, že i když si nově příchozí lidé nekoupí členství u nás, vrátí se jako fíčkoví hráči," poukázal na způsob, jakým se klub může dočkat návratnosti toho, že do projektu vstoupí.

K sobotnímu termínu konference to již učinilo dvacet klubů a zástupci dalších šestadvaceti to ústně přislíbili.

Michal Zahradníček na konferenci České golfové federace v březnu 2010.

Zahradníček (na snímku) řekl, že projekt Hraj golf - změň život je koncipován jako čtyřletý: "Vedeme jednání s významným partnerem a ten nám radí, že dona nesmí být kratší, protože jen tak mu to umožní zorganizovat marketing."

Který subjekt bude novinku financovat, není dosud známo. Je možné, že to bude některý z bankovních domů na českém trhu. Známi jsou už sportovní partneři, firmy Nike a Bridgestone.

Eben - a kdo další?

Úsilí dosáhnout počtu 100 tisíc registrovaných golfistů by podle plánů federace mělo začít v květnu. Projekt bude mezi veřejností šířit kampaň se známými osobnostmi. "Sdělí veřejnosti, proč hrají golf a co je na něm baví," vysvětlil Zahradníček.

XIV. večer českého golfu - Marek Eben a Vladimír Šmicer.

Hlavní tváří by měl být herec a moderátor Marek Eben. Seznam osobností však ještě zdaleka není úplný. "Kampaň bude silně regionální," dodal předseda pro média a komunikaci a vyzval delegáty, aby sami přicházeli s návrhy, kdo by mohl projekt propagovat v místech, kde působí.

O úspěšností konceptu se na konferenci pochybovalo, ale s výjimkou uvolnění milionu korun ve schváleném rozpočtu se o něm nehlasovalo. Schválit konečnou podobu je v kompetenci výboru ČGF. "Obrovských rizik jsme si plně vědomi, ale povinností federace je stimulovat veřejnost tak, abychom měli dostatek hráčů," postavil se za plánovanou akci prezident Milan Veselý.



Témata: Akce, Milan Veselý




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze