Ve vystoupení účastníků konference v pražském hotelu InterContinental zazněly připomínky až pochyby. Prezident Golf Clubu Hořehledy Karel Čelikovský jich formuloval nejvíc. "Podle názorů určité skupiny majitelů se ten projekt týká ne klubů, ale převážně majitelů. A s nimi dopady projektu nebyly projednány," uvedl.
Zahradníček připustil chybu, že v přípravách projektu diskusi s majiteli hřišť a resortů dosud neabsolvoval. Podle předběžných plánů by nový zájemce o golf měl dostat za vstupní poplatek 99 korun tři lekce golfové hry a k tréninku 500 míčů.
To představuje finanční ztrátu na poplatcích za běžné komerční využití areálů. Konkrétně ji vyčíslit se ukázalo být obtížným, může to být například 1200 korun, ale i dvakrát tolik.
Obrana zevnitř
Někteří delegáti se postavili na obranu projektu. Ředitel golfové akademie Alexe Čejky v pražské Zbraslavi Tomáš Slavíček. "Mluvím i za majitele Vladimíra Motlíka. Uvědomujeme si, že i když si nově příchozí lidé nekoupí členství u nás, vrátí se jako fíčkoví hráči," poukázal na způsob, jakým se klub může dočkat návratnosti toho, že do projektu vstoupí.
K sobotnímu termínu konference to již učinilo dvacet klubů a zástupci dalších šestadvaceti to ústně přislíbili.
Zahradníček (na snímku) řekl, že projekt Hraj golf - změň život je koncipován jako čtyřletý: "Vedeme jednání s významným partnerem a ten nám radí, že dona nesmí být kratší, protože jen tak mu to umožní zorganizovat marketing."
Který subjekt bude novinku financovat, není dosud známo. Je možné, že to bude některý z bankovních domů na českém trhu. Známi jsou už sportovní partneři, firmy Nike a Bridgestone.
Eben - a kdo další?
Úsilí dosáhnout počtu 100 tisíc registrovaných golfistů by podle plánů federace mělo začít v květnu. Projekt bude mezi veřejností šířit kampaň se známými osobnostmi. "Sdělí veřejnosti, proč hrají golf a co je na něm baví," vysvětlil Zahradníček.
Hlavní tváří by měl být herec a moderátor Marek Eben. Seznam osobností však ještě zdaleka není úplný. "Kampaň bude silně regionální," dodal předseda pro média a komunikaci a vyzval delegáty, aby sami přicházeli s návrhy, kdo by mohl projekt propagovat v místech, kde působí.
O úspěšností konceptu se na konferenci pochybovalo, ale s výjimkou uvolnění milionu korun ve schváleném rozpočtu se o něm nehlasovalo. Schválit konečnou podobu je v kompetenci výboru ČGF. "Obrovských rizik jsme si plně vědomi, ale povinností federace je stimulovat veřejnost tak, abychom měli dostatek hráčů," postavil se za plánovanou akci prezident Milan Veselý.