Sainz byl před začátkem Britské rallye v průběžném pořadí šampionátu druhý se stejným bodovým ziskem jako vedoucí Loeb. První problémy ho potkaly hned v úvodní dnešní erzetě, protože mu podle oficiální internetové stránky začala hořet palubní kamera a na chvíli musel na kraji trati zastavit. K dalšímu měřenému úseku nastoupil, ale záhy v něm skončil.
"Stalo se to, protože jsem se nesoustředil," popsal rozhodující okamžik Sainz. Pokyny svého navigátora prý vůbec neslyšel.
"Ani jsem se nepokusil brzdit. Dal jsem tam pětku, jel rovně a vyjel z trati," dodal.
Španěl dnes měl potíže už na startu úvodní erzety poté, co se náhle vzňala kamera umístěná uvnitř jeho vozu. Sainz se kvůli tomu o dvanáct minut zdržel. "Začalo to hořet ještě před startem. Uhasili jsme to a zajeli k mechanikům, kteří se to pokusili opravit," líčil Sainz.
Tím však trable neskončily. "Pak jsme kameru zapojili, ale deset sekund před startem se z ní začalo znovu kouřit. Rozhodli jsme se, že start odložíme. Přestřihl jsem pak pár drátků, ale když jsem usedl do auta a nasadil si helmu, tak mi spolujezdec řekl, že už náš čas běží a že už nám odpočítali nějakých sedm nebo osm minut," postěžoval si Španěl.
Nenechal si to líbit a protestoval. Zatímco pořadatelé uvažovali, jak se k celé věci postavit, vyřešil otázku, zda od jeho času v etapě odečíst minuty, které ztratil ne svojí vinou na startu, nakonec sám Sainz.
Na chvilku se totiž přestal soustředit a havaroval. "Byla to smůla, ale když se ohlédnu za letošní sezonou, tak nemám důvod být nespokojený," svěřil se Sainz.
Jeho odstoupení nahrálo Solbergovi s Loebem, kteří se přímo utkají o svůj premiérový titul krále automobilových soutěží. Loeb má náskok jednoho bodu, jenže norský jezdec loni na silnicích ve Walesu vyhrál.
Po pěti zkouškách je na tom lépe Solberg, který vyhrál čtvrtý a pátý měřený úsek, i když do cíle RZ 5 přijel s poškozenou zadní částí svého Subaru Impreza WRC.
Ve třetí erzetě se nevyhnul potížím také úřadující mistr světa Marcus Grönholm s peugeotem. Nejprve poškodil přední část své "dvěstěšestky" a pak jej trápily technické potíže. Do cíle testu přijel s osmiminutovou ztrátou a po zkoušce ze soutěže odstoupil.
Ve stejné erzetě skončily naděje třetího jezdce Fordu Mikko Hirvonena, který vylétl mimo trať. Před startem čtvrté zkoušky opustil startovní pole kvůli závadě na motoru i do té doby třetí pilot pořadí Markko Märtin s fordem.
Český jezdec Roman Kresta startující s peugeotem 206 WRC dosahuje v rychlostních zkouškách časů v první desítce a je zatím osmý. Piloti továrního týmu Škoda jsou v pořadí až za ním. Gardemeister obdržel více než dvouminutovou penalizaci za pozdní výjezd ze servisního areálu. Škodovky průměrně ztrácejí na první vůz půldruhé vteřiny na jednom kilometru rychlostní zkoušky.
Neoficální výsledky po RZ 5:
1. Solberg (Nor./Subaru), 2. Loeb (Fr./Citroën) -7,8 vt., 3. Mäkinen (Fin./Subaru) -1.20,2 min., 4. McRae (Vel. Brit./Citroën) -1.41,2, 5. Panizzi (Fr./Peugeot) -2.18,2, 6. Rovanperä (Fin./Peugeot) -2.18,4, 7. Duval (Bel./Ford) -2.59,2, 8. Kresta (ČR/Peugeot) -3.18,0,...14. Auriol (Fr./Škoda) -5.15,4, ...15. Gardemeister (Fin./Škoda) - 5.52,3