„Je to reakce na letošní havárie. Vydávání národních licencí určených pro začátečníky se navíc zpřísní - nový adept rallyesportu bude muset nejdříve do speciální závodnické školy. Teprve po jejím absolvování dostane národní licenci,“ vysvětlil Luděk Kopecký z Federace automobilového sportu Autoklubu České republiky.
Doplnil, že úspěšným absolvováním se rozumí dojetí do cíle soutěže. "Federace má o tom, kdo byl jak úspěšný, přehled několik sezon zpátky.“ Letos zaznamenal tuzemský automobilový soutěžní sport nejčernější bilanci v historii - při haváriích soutěžních vozů zahynul v Blovicích divák a v Pačejově navigátor. Více než deset lidí utrpělo nejrůznější zranění při podnicích v Českém Krumlovu a Zlíně. Zraněn byl i pilot soutěžního vozu v Klatovech.
Federace automobilového sportu proto chystá další změny směrované k bezpečnosti fanoušků. „Změní se zcela organizace diváckých prostorů. Dříve byla vyznačená v okolí rychlostních zkoušek místa pro diváky zakázaná. Od příští sezony to bude jinak - budou vyznačená místa pro diváky vyhrazená a všechny ostatní budou pro fanoušky zakázaným prostorem. Ten by něl být vybaven například toaletami, parkovištěm a dalšími zařízeními, jaká jsou běžná při světových rallye,“ vysvětlil ředitel klatovské Rallye Šumava Milan Pospíšil.
Změnám se nevyhne ani hodnocení českých šampionátů. Posádkám se budou započítávat do konečné klasifikace všechny podniky, a to jak ve sprintrallye, tak ve dvoudenních podnicích. Oba seriály budou opět sedmidílné.
V otevřeném republikovém šampionátu, do kterého jsou zařazené například Rallye Šumava, Barum či Bohemia, už nebudou podniky hodnoceny bodovými koeficienty. Jasno je už i ve startech automobilů nejsilnější specifikace. Ty budou moci na start ve šech tuzemských podnicích stejně jako letos.