Jak se vám daří vypořádat se morálně s nulovým bodovým kontem?
Špatně. Od začátku roku jsme se ocitli před kupou problémů, kterých bohužel neubývalo. Jednalo se skutečně o chyby způsobené nedbalostí jedinců. Jako příklad za všechny bych uvedl špatně připevněnou vysílačku v Monaku. Upadla a překážela mi v kokpitu natolik, že jsem musel jet rychlé kvalifikační kolo jednou rukou. Byl to podnik, kde jsem měl opravdu na vítězství, ze kterého se nakonec radoval kolega Cecotto. Důsledkem podobných problémů bylo, že šéf stáje propustil před Silverstone mého inženýra a před Hockenheimem mého mechanika. Oba byli v týmu přes sedm let a z lidské stránky je mi to velmi líto. O tom ale GP2 není…
Jak si špičkový tým Barwa-Addax vysvětluje takový profesionální úpadek?
Těžko se hledá základní důvod. Šéf týmu je každopádně rozhořčen. V týmu jsou všichni rozrušeni - potřebné harmonii to jistě nepřidá.
Jak vidíte situaci a její řešení vy?
Ani Hockenheim nepřinesl z hlediska dobré přípravy zlepšení. Před startem jsme chtěli (tak jako Cecotto) rychle přezout na slicky, ale nestihli jsme to. Johnnymu tento tah vyhrál závod… Tady v Maďarsku ovšem v pátek poprvé vše fungovalo skvěle a byl jsem nejrychlejší. Byli jsme tam, kde bychom měli být stále. V závodech se ovšem vrátila stará "smůla". Mě se muselo něco zlomit v zádi a Johnny havaroval po selhání brzd.
Dá se tato sezona ještě nějak zachránit?
Jistě. Musím konečně na body. Prolomit tu bariéru smůly a dostat se na stupínek vítězů. Ta čerstvá přestavba týmu tomu ale zrovna nepomáhá. Například zastávky v boxech musíme nacvičit od nuly.
Váš týmový kolega dokázal letos již dvakrát vyhrát. Změnilo to vaše postavení v týmu?
Vůbec ne. Všichni v týmu vědí, že to Johnnymu ty dva závody prostě sedlo. Jeho úspěchy byly dobré pro morálku týmu a přeju mu to - i když bych byl pochopitelně radši, kdybych se o ta vítězství postaral já. V týmu vědí, že jsem přinejhorším stejně tak rychlý, jako on.
Jak s Johnnym vycházíte osobně?
Naprosto v pohodě. Známe se již od motokár a i jeho otec je velmi příjemný člověk.
Zůstal jste de facto jediným českým okruhovým pilotem, jezdícím na špičkové mezinárodní úrovni. Jak se vám daří vypořádat se s tlakem veřejnosti?
Tlak si vytvářím především sám. Ale ano, lidé okolo mohou dospět k závěru, že nejsem dost rychlý. Společně s týmem hledáme cestu k zlepšení a jsem přesvědčen, že pokud se nám konečně podaří skloubit všechny aspekty náležitě dohromady, tak začneme vyhrávat.