Na co jsou pneumatiky do extrémních podmínek? Pneumatiky, které každou vteřinou odvádějí svými drážkami litry vody a jezdci na nich mohou tedy jezdit i kalužemi? Rozhodně ne na to, aby se s nimi pomalu kroužilo po vhké dráze.
Jakmile po šestém kole zatočil Bern Mayländer za volantem safety car do boxové uličky, jeli tam i závodníci. Proč? Aby přezuli na jiné gumy, na ty do přechodných podmínek. Ty do extrémních už nebyly potřeba, protože během kroužení za cestovním mercedesem voda z mnoha míst trati zmizela. Na co tedy gumy s hlubokými drážkami vlastně mají?
„Byl jsem pro start za safety car, na dráze bylo hodně vody,“ říká vždy opatrný a rozvážný Jenson Button. „Ale mělo zajet do boxů minimálně o dvě kola dřív. Všichni jsme pak zastavovali ve stejný moment a strategicky to nedávalo smysl.“
Také třetí v cíli Max Verstappen říká, že už nějaký čas byl připraven závodit. A ještě dál jde Lewis Hamilton. Tomu opatrná jízda za stříbrným vozem, i když byl stejné značky jako ten jeho, vůbec nevoněla.
Výsledky závodu najdete ZDE |
„Safety car tam neměl co dělat, měli jsme startovat normálně. Jasně, byly tam kaluže, jasně, dráha byla kluzká a bylo by to ošidné. Ale o tom je přece závodění! Zatímco jsme potom kroužili po asfaltu na extrémních pneumatikách, podmínky se už změnily pro přechodné,“ zlobil se vítěz závodu. „Když jsme v roce 2008 startovali z roštu, vody bylo na dráze víc. A byl to moc pěkný závod, tohle, co se nyní děje, nepomáhá nikomu!“
Přidal se i v Británii nepříliš úspěšný Sebastian Vettel. „Proč tedy máme pneumatiky do extrémních podmínek? Není to poprvé, co jsme se vlastně dozvěděli, že jsou dobré akorát na to, abychom na nich jeli za safety car. To asi není dobře.“