Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Vzhůru do Číny! Buggyra odletěla bez popáleného „sněhuláka“ Kolomého

Lackův tahač. | foto: Buggyra

24 2016
Čínská mise, rok 2. Čtyři piloti roudnické Buggyry budou útočit na čínský titul v závodech tahačů na okruzích. Jmenovitě Vršecký, Lacko, Matějovský a Forman. Seriál startuje už o víkendu.

Dvojnásobný evropský šampion David Vršecký odletěl do Číny s límcem kolem krku. „Ale přeci jen okruhy jsou o něco měkčím sportem než rozbité tratě crosscountry soutěží,“ tvrdí legendární Vršecký, který má potíže s páteří. Kvůli nim musel vzdát Rallye Breslau.

Nestartoval ani Martin Kolomý, který s popáleninami po běžné manipulaci s ohněm skončil v nemocnici.

Jezdec Buggyry Martin Kolomý leží v nemocnici s popáleninami.

Jezdec Buggyry Martin Kolomý leží v nemocnici s popáleninami.

„Martina to určitě bolí, ale on má práh bolesti posunut ve srovnání s námi obyčejnými lidmi do nepředstavitelných výšin. Vzhledem k obvazům vypadá jako velký sněhulák, zranění by ho však nemělo omezovat v přípravě na další závody světového šampionátu crosscountry a především na Dakar 2017,“ uvedl týmový manažer Jan Kalivoda.

Kolomý loni získal na okruzích historicky první čínský titul. Závody už zažil i Adam Lacko. „Jsou unikátní hlavně v atmosféře,“ tvrdí Lacko. „Jízdy přenáší státní televize s dosahem desítek milionů diváků a pěkné souboje na trati si užívají desítky tisíc fanoušků na tribunách.“

Čínský truckový šampionát se skládá ze tří podniků. Po Čcheng-tu následuje zářijový podnik v Kuang-tung a velké finále na začátku listopadu v Šanghaji.

Matějovský jde do boje o titul

Atraktivní čínská mise začíná i pro automobilového závodníka Michala Matějovského.

Přestože si závod tamního truckového šampionátu vyzkoušel už loni, nyní stojí na prahu něčeho nového. V této sezoně totiž objede celý seriál, bude to pro něj znamenat třikrát přeletět půl zeměkoule a závodit v prostředí, které se i v tomto směru rychle rozvíjí.

„Čínský motorsport jde i v této disciplíně rychle dopředu, jsem rád, že můžu být u toho,“ poznamenal jezdec, který tak poprvé ve své kariéře naváže na svého otce, mistra Evropy v závodech tahačů z roku 2001. „Zkušeností s tahači už mám dost, ale teď to bude poprvé, co pojedu celý seriál. Byť ne v Evropě, ale v Číně,“ uvedl Matějovský mladší, který k tahačům přechází od cestovních vozů, kde loni získal ve své třídě titul mistra Evropy.

Do závodu v Chengdu nepůjde úplně bez zkušeností. Na této trati sice ještě nikdy nejezdil, ale loni si vyzkoušel jiný okruh, kde absolvoval rovněž závod čínského šampionátu. Ten mu mimo jiné ukázal, že v Číně se závody tahačů těší velké oblibě.

„Jsou unikátní především v atmosféře celého víkendu. Jednotlivé jízdy přenáší státní televize s dosahem desítek milionů diváků a pěkné souboje na trati si užívají desítky tisíc fanoušků na tribunách. Těšíme se tady opravdu velké popularitě,“ poznamenal.

Trochu neznámou pro hradeckého závodníka bude jeho tahač, s nímž bude závodit. Poprvé se v něm projede právě až v Číně, kde se připravuje. „Na rozdíl od loňského třínápravového bych měl letos jezdit se dvěma nápravami. V autě jsem sice ještě neseděl, ale v Číně budou tři až čtyři volné tréninky, takže bude dost času se s ním důkladněji seznámit,“ uvedl královéhradecký závodník. (hek)

Autor:






Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze