Dvojnásobný evropský šampion David Vršecký odletěl do Číny s límcem kolem krku. „Ale přeci jen okruhy jsou o něco měkčím sportem než rozbité tratě crosscountry soutěží,“ tvrdí legendární Vršecký, který má potíže s páteří. Kvůli nim musel vzdát Rallye Breslau.
Nestartoval ani Martin Kolomý, který s popáleninami po běžné manipulaci s ohněm skončil v nemocnici.
„Martina to určitě bolí, ale on má práh bolesti posunut ve srovnání s námi obyčejnými lidmi do nepředstavitelných výšin. Vzhledem k obvazům vypadá jako velký sněhulák, zranění by ho však nemělo omezovat v přípravě na další závody světového šampionátu crosscountry a především na Dakar 2017,“ uvedl týmový manažer Jan Kalivoda.
Kolomý loni získal na okruzích historicky první čínský titul. Závody už zažil i Adam Lacko. „Jsou unikátní hlavně v atmosféře,“ tvrdí Lacko. „Jízdy přenáší státní televize s dosahem desítek milionů diváků a pěkné souboje na trati si užívají desítky tisíc fanoušků na tribunách.“
Čínský truckový šampionát se skládá ze tří podniků. Po Čcheng-tu následuje zářijový podnik v Kuang-tung a velké finále na začátku listopadu v Šanghaji.
Matějovský jde do boje o titulAtraktivní čínská mise začíná i pro automobilového závodníka Michala Matějovského. Přestože si závod tamního truckového šampionátu vyzkoušel už loni, nyní stojí na prahu něčeho nového. V této sezoně totiž objede celý seriál, bude to pro něj znamenat třikrát přeletět půl zeměkoule a závodit v prostředí, které se i v tomto směru rychle rozvíjí. „Čínský motorsport jde i v této disciplíně rychle dopředu, jsem rád, že můžu být u toho,“ poznamenal jezdec, který tak poprvé ve své kariéře naváže na svého otce, mistra Evropy v závodech tahačů z roku 2001. „Zkušeností s tahači už mám dost, ale teď to bude poprvé, co pojedu celý seriál. Byť ne v Evropě, ale v Číně,“ uvedl Matějovský mladší, který k tahačům přechází od cestovních vozů, kde loni získal ve své třídě titul mistra Evropy. Do závodu v Chengdu nepůjde úplně bez zkušeností. Na této trati sice ještě nikdy nejezdil, ale loni si vyzkoušel jiný okruh, kde absolvoval rovněž závod čínského šampionátu. Ten mu mimo jiné ukázal, že v Číně se závody tahačů těší velké oblibě. „Jsou unikátní především v atmosféře celého víkendu. Jednotlivé jízdy přenáší státní televize s dosahem desítek milionů diváků a pěkné souboje na trati si užívají desítky tisíc fanoušků na tribunách. Těšíme se tady opravdu velké popularitě,“ poznamenal. Trochu neznámou pro hradeckého závodníka bude jeho tahač, s nímž bude závodit. Poprvé se v něm projede právě až v Číně, kde se připravuje. „Na rozdíl od loňského třínápravového bych měl letos jezdit se dvěma nápravami. V autě jsem sice ještě neseděl, ale v Číně budou tři až čtyři volné tréninky, takže bude dost času se s ním důkladněji seznámit,“ uvedl královéhradecký závodník. (hek) |