Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Jezdce nový okruh v Koreji baví. Ale nejlepší není, říká Rosberg

22 2010
Na okruhu Yeongam je po pátku nejrychlejší Mark Webber, lídr mistrovství světa formule 1. Australan přiznal, že miluje nové závody, je to pokaždé výzva. "Trať mě baví," řekl. "Má několik unikátních částí a hodně střídavé tempo. Ani na chvíli vám nedovolí vydechnout."

To se netýká snad jen dvou dlouhých rovinek, které by nejen podle organizátorů měly zajistit dostatek příležitostí k předjíždění. Tam si jezdci mohou odpočinout, než se opět vrhnou do další série rychlých a pomalých zatáček.

Jediná věc, co Webbera trápí, je nájezd do boxové uličky. Jezdci si na něj stěžovali už po čtvrteční prohlídce trati (více ZDE) a jako nebezpečný ho hodnotí i po prvních jízdách po dráze.

"Není to jen nájezd do pitlane, ale také výjezd. Vypadá to, jako by na trať ani nepatřily a dostavily je tam dodatečně. Jsou úzké a klikaté. Určitě tam mohou za určitých okolností vznikat nebezpečné situace," uvedl zkušený Australan.

Ale jinak vyjadřoval Mark Webber jen absolutní spokojenost. Jako mnoho jeho kolegů neočekával, že Korejci dostaví okruh včas. Ale stalo se a sezona bude mít namísto dvou vrcholy tři.

"Když se dívám na pár týdnů staré fotografie, vypadá to neuvěřitelně, že to stihli. Je těžké zde kohokoliv za cokoliv kritizovat. Je to úžasná trať, která vznikla v podstatě za pár měsíců."

Vedoucí závodník mistrovství světa poznamenal, že podmínky na dráze se velmi měnily. Velmi kluzký povrch v prvním tréninku se podle očekávání postupně zrychloval, jak na něj byla nanášena lepivá guma z pneumatik. A k překvapení všech to nevedlo k nějaké vážnější nehodě. "Bylo to stejné pro každého a všichni to čekali. Takže nic nového ani zajímavého," seznal Webber.

Závodník Mercedesu Rosberg byl nadšený profilem okruhu stejně jako Webber, podle něj bude závod zajímavý, protože pneumatiky budou stejně odcházet.

"V neděli by to mohla být zábava," plánuje si Rosberg. "Je to krásná trať a díky dlouhým rovinkám a následným vlásenkám se na ni bude předjíždět. Pneumatiky se zde dost drolí. A vždy, když dochází k jejich rychlé degradaci, bývají závody napínavé, protože nikdo nevydrží dlouho v tempu."

A jak se zařadí okruh Yeongam do galerie tratí F1? Podle Rosberga to nebude na samý vrchol. "Neřekl bych, že okruh je nejlepší. To jsou Spa, Suzuka, nebo možná Malajsie. Ale určitě jde o dobrou trať," dodal Rosberg.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze