Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Jezdce F1 čeká nejrychlejší okruh

7 2000
M o n z a - Automobilový okruh Autodromo Nazionale v Monze je nejrychlejší tratí v seriálu mistrovství světa formule 1. Na dráze s dlouhými rovinkami jezdí piloti průměrnou rychlostí téměř 240 km/h, na konci cílové rovinky dosahují vozy dokonce rychlosti kolem 360 km/h. Ačkoli je okruh velmi rychlý, skýtá oproti jiným tratím množství možností k předjíždění.

Dramatická podívaná se odehrává pravidelně v zatáčce Curva Parabolica. Poslední zákruta před startem a cílem má užší vjezd a postupně se rozšiřuje, takže v ní může uspět ten, kdo má odvahu včas přitlačit plynový pedál k podlaze. Odstředivá síla, působící v této zatáčce o 180 stupňů, je taková, že jezdci dosahují více než trojnásobku své hmotnosti.

Charakteristika trati:

Délka okruhu: 5,770 km.
Délka závodu: 53 kol = 305,810 km.
Nejrychlejší kolo v závodu: 1997, Mika Häkkinen (Fin./McLaren-Mercedes)
1:24,808 min. = 244,930 km/h.
Nejrychlejší kolo v tréninku: 1999, Mika Häkkinen - 1:22,432 = 251,990 km/h.
Nejrychlejší závod: 1999, Heinz-Harald Frentzen (Něm./Jordan-Mugen-Honda)
1:17:02,923 = 237,939 km/h.

Vítězové předchozích čtyř závodů:
1996 - Michael Schumacher (Něm./Ferrari),
1997 - David Coulthard (Brit./McLaren-Mercedes),
1998 - Michael Schumacher,
1999 - Heinz-Harald Frentzen.

Okruh v Monze

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze