Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Jedu na motorce, jakou mám k dispozici, krčí rameny Smrž

Jakub Smrž | foto: Radek Miča, MAFRA

29 2010
Pro fanoušky motocyklového sportu to byla pěkná podívaná. V Assenu při mistrovství světa superbiků se znovu potvrdilo, že to jsou skvělé závody. Početná špička v obou jízdách, každou chvíli změna pořadí. Jezdci v těsném kontaktu, ale bez jezdeckých faulů. A fanoušci Jakuba Smrže měli dvojnásobnou radost.

Jihočech se v obou závodech pral o stupně vítězů a jel skvěle. V ideální stopě, v technických pasážích byl vynikající. Dvě sedmá místa neodpovídají tomu, co předvedl.

Můžete zhodnotit závod v Assenu z vašeho pohledu?
V první jízdě se mi uklepal drátek na elektronice a na rovinách ztrácel motor výkon. Proto jsem se ve druhé polovině závodu propadal. Ve druhé jízdě jsem jednou špatně zařadil a naráz se přede mne dostali tři nebo čtyři jezdci. Jinak se mi jelo dobře a je jen škoda, že jsem nezískal více bodů.

Jakou jste měl letos přípravu na sezonu?
Byla podobná jako každý rok, akorát jsem se připravoval jenom doma. Nebyl jsem tentokrát na Kanárských ostrovech jako předtím. Začali jsme i trochu později jezdit.

Mluvilo se o tom, že byste měl vyměnit ducati za aprilii.
Bylo to mezi možnostmi a zajišťoval to můj tým Pata B&G. Měl jsem mít loňský model tovární aprilie. Nakonec z toho sešlo a jedu na té samé motorce, jako jsem měl loni. Jen vidlice jsou letos jiné.

Jakub Smrž v MS 2010

25. ledna Portimao, testy 20 jezdců: nestartoval
22. února Phillip Island, testy 23 jezdců: 6. nejrychlejší
28. února Phillip Island: 8., nedojel
28. března Portimao: 2x nedojel
11. dubna Valencie: 10. a 10.
25. dubna Assen: 7. a 7.
Celkově v MS: 13. místo, 38 bodů

Jste s ní spokojený?
Co jiného mi zbývá. Na výběr nemám. Jedu na motorce, jakou mám k dispozici, a snažím se o co nejlepší výsledky.

Kdo vás letos ze soupeřů svojí výkonností zaujal?
Nedá se říct, že by někdo překvapil. Rychle si zvykl Camier, který je s Biaggim v týmu Aprilia. Sice hodně padá, ale když nepadne, tak se často drží ve špičce. Jinak je to bez překvapení a ti, co měli být vpředu, tam většinou jsou. Akorát Fabrizio byl někde vzadu.

Nedaří se tolik ani loni celkově druhému Hagovi, který jede na tovární ducati v týmu jako Fabrizio. Čím to může být?
Těžko říct, jestli je to motorkou, nebo jezdecky. Pole jezdců je letos hodně vyrovnané a to také může být důvodem, proč se někdo nedostane dopředu.

Které stroje vás naopak zaujaly tím, že se zlepšily?
BMW a taky Aprilia. Ty udělaly skok dopředu. Ale dalo se to i očekávat. Obě továrny začaly v mistrovství světa superbiků nedávno a dalo se předpokládat, že jejich vývoj půjde dopředu.

Jakub Smrž

Kdo z jezdců v popředí kromě vás nemá tovární motocykl?
Checa a Byrne. Oba jedou v privátním týmu na loňské tovární ducati. Jsou to přece jen o něco lepší motorky, než mám k dispozici.

Vy jezdíte velmi dobře kvalifikace. Pořád jste v popředí, a tím si zajišťujete pozici na startu.
Kvalifikace mi šla už minulou sezonu a může mě těšit, že se mi v ní daří. Ale abych pravdu řekl, to ještě neznamená vůbec nic, protože body se za to neudělují.

Ale důležitá je. Určitě se všichni snaží, aby byli vpředu.
Pro jezdce je kvalifikace důležitá a nikdo ji nepodceňuje. Určitě je to k něčemu. Ty moje výsledky jsou třeba dobré i k tomu, že si toho někdo všimne. Ale jak říkám, body se udělují až po závodě.

S čím jste šel do sezony? Jaký máte letos cíl?
Chci být celkově do desátého místa. Je to stejný cíl jako v minulé sezoně, ale je to těžší. Pole jezdců je o hodně vyrovnanější a konkurence přitvrdila. Je tam čtrnáct továrních motorek a porazit jen ty je dost těžké. Proto bude těžší se zase do desítky co nejdříve probojovat.







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze