"Do motorky přijde nová spojka, vyjde zhruba na 400 německých marek. Jestli se mi závody můžou nějakým umístěním rentovat? V domácím šampionátu určitě ne. Na mistrovství Evropy jsou odměny zajímavější, ale i tak většinou pokryjí jen náklady na pneumatiky," sdělil Vítězslav Bican.
Přes poslední problémy technického původu se karlovarský jezdec do Mostu těší, tamní trať patří mezi jeho oblíbené. "Jsou tam partie na srdce, takové, které vyžadují notnou dávku odvahy. Třeba retardér za cílovou rovinou. Na jejím konci se jede kolem 260 kilometrů za hodinu a přitom se do retardéru moc nebrzdí. Vlastně vůbec se tam nebrzdí," opraví se motocyklista.
Když uvádí údaj o maximální rychlosti, nezapomene dodat, že číslo nemusí být zcela přesné. Motorka totiž nemá tachometr. "Pouze otáčkoměr. Jenže on se vždy někdo najde, kdo maximální rychlost naměří," vysvětluje.
Na mosteckém autodromu najede většinu tréninkových kilometrů, z Karlových Varů to tam nemá daleko. "Motorka je výhradně závodní speciál, na běžnou silnici s ní nevyjíždím," říká Bican. Motor jeho Suzuki má výkon kolem sto dvaceti koní a maximální počet otáček zhruba čtrnáct tisíc.
V dosavadním pořadí evropského šampionátu je Bican se šesti body na 27. místě, také proto, že se tří závodů nezúčastnil. "Po Mostě přijde na řadu Portugalsko a Španělsko, ale jestli se tam vypravím, na to je ještě brzy. Loni jsem tam startoval, ale je to přece jen trochu z ruky."
Před mosteckým závodem má jasno ohledně stanovení hranice úspěchu. "Sebrat nějaké body, tedy skončit do patnáctého místa," přeje si Bican.
Motocyklista Vítězslav Bican |