Motorsport.idnes.cz přinesl informaci, že Enge může startovat ve FIA GT s Perglem jako první. Enge, který loni přišel kvůli pozitivnímu nálezu marihuany o titul šampiona formule 3000, je nyní v Norsku, kde jede se Subaru Impreza skupiny N rallye. V první rychlostní zkoušce Mountain Rally Norway skončili se spolujezdcem Miroslavem Fantou pětadvacátí.
Dnešní informace přichází dva dny poté, co Charouz oznámil vstup svého týmu do mezinárodní F3000. Manažer se spojil s Němcem Sigi Müllerem a postavil tým PSM I.S.R. Charouz, jeho jedničkou se stal Jaroslav Janiš - Engeho nástupce na schůdcích formulové kariéry.
Charouz ani Enge neberou telefony. Manažer ještě v říjnu hovořil o Perglově nabídce jako o poslední v žebříčku jeho priorit. Charouz prostřednictvím tiskové zprávy BPA oznámil, že v březnu svolá tiskovou konferenci.
Tomáš Enge v šampionátu FIA GT, který se jezdí v Evropě a letos v květnu se opět uskuteční i v Brně, již několkrát závodil. Poprvé předloni v Brně, s Porsche GT3-RS týmu Coca-Cola Racing, a naposledy loni tamtéž, s Ferrari 550 Maranello italské stáje BMS.
Seriál, který nabírá rok co rok na kvalitě i popularitě, se jezdí společně s ME cestovních vozů a několika značkovými poháry. Společné víkendy nesou označení Superracing Weekends a jsou přímo přenášeny stanicí Eurosport.
Pro Roberta Pergla je nové spojení vrcholem kariéry, u Engeho, jehož kariéra dostala direkt v podobě dopingové aféry, je to jinak. "Gétečka" jsou velké závody a jejich úroveň stoupá, avšak kde je formule 1, která byla Engemu po loňských výkonech tak blízko...
Pergl září. "Je to velká výzva, protože Tomáš je špičkový jezdec a já se od něj budu muset hodně učit," řekl Pergl, kterému už továrna Ferrari vyrobila nový vůz 360 Modena. Jeho cena je dvanáct milionů korun.
"Bude to hodně těžké závodění, ale nepochybuji, že Tomáš bude ze všech nejlepší a já se budu muset snažit," řekl Pergl, který dosud závodil s Ferrari 360 Challenge, které má o 40 koní menší výkon (Modena dává 440). "Hlavní rozdíl je ale v podvozku a brzdách," poznamenal Pergl. A má pravdu. Zatím byl zvyklý na antiblokovací systém brzd ABS či téměř sériové šasi.
Vůz získal titul šampiona třídy N-GT předloni, to patřil dvojici Christian Pescatori - David Terrien z tým JMB Giesse. Loni se stejný tandem i jejich noví kolegové museli sklonit před Porsche GT3-R, v němž nejvíce zářil Stéphane Ortelli z Monaka.
Nová dvojice se zařadí do třídy N-GT, v níž závodí výkonově slabší vozy kategorie GT.
Letos bude moden ve FIA GT ještě více. Stáj JMB opět nasadí tři, brtiský tým Velox vyrukuje se stejným počtem. K tomu stejně jako loni bude bojovat převaha Porsche GT3-RS.
FIA GRAND TURISMO 2003
6.4. Barcelona Španělsko
27.4. Magny Cours Francie
25.5. Brno Česká republika
29.6. Donington Velká Británie
27.7. 24 hodin - Spa Belgie
7.9. Anderstorp Švédsko
21.9. Oschersleben Německo
5.10. Estoril Portugalsko
19.10. Monza Itálie