"Sice je to jako přes kopírák, ale jde o náhodu," usmál se Tarabus, který v konečném pořadí domácího mistrovství skončil třetí za Janem Kopeckým a Romanem Krestou. Všichni tři řídili Škodu Fabii S2000. Kopecký využíval tovární model, další dva vozy chystal Kresta.
Před rozhodujícím testem Enteria Rally Příbram byl Tarabus až třetí za suverénním lídrem Krestou a Janem Dohnalem s peugeotem, na něhož ztrácel 13,6 vteřiny. Jenže v závěrečné zkoušce se děly věci.
Krátce po jejím startu odstoupil kvůli technické závadě vicemistr Kresta. Tarabuse to tak nabudilo, že zvýšil tempo a úsekem o délce 14,37 km doslova prolétl. Dohnala předehnal o 17,5 vteřiny a v cíli měl k dobru 3,9 vteřiny.
"Když jsem viděl Romana stát, zkusil jsem zrychlit. Ale nečekal jsem, že Honzovi dám tak moc," přiznal šťastný vítěz.
Itinerář obsahoval ještě jeden test. Jenže kvůli nečistotám na trati ho pořadatelé zrušili, což Tarabusovi pochopitelně nevadilo. "Dozvěděli jsme se to až na startu. Mysleli jsme, že nás čeká ještě tvrdý boj," přiznal Tarabus.
A mohl srovnávat. Předloni šel do rozhodující erzety ze druhého místa. Vedoucího Pavla Valouška porazil o 15,6 vteřiny a celkově jej přeskočil o devět desetin.
V roce 2010 si v Příbrami zajistil celkový bronz, který má i nyní. V kapse ho měl už po prvním testu, v němž odstoupil jeho jediný konkurent Václav Pech.
"Na Honzu s Romanem jsme neměli. Ostatní kluci měli problémy nebo chybovali, zatímco my jsme absolvovali sezonu bez problémů," připomněl Tarabus, kterého naviguje Daniel Trunkát.