Management pilota se netají cílem: Posadit Janiše na místo Engeho. Zkušební jízdy příští týden jsou jen logickým vyústěním snahy celého týmu. Loni vkročil Janiš při testech F3000 do neznáma, v úterý bude ve zcela jiné situaci.
"Rok v Charouz I.S.R. mi dal hrozně moc. Zlepšil jsem se ve všech směrech a věřím, že testy zvládnu. Mezinárodní F3000 má lepší aerodynamiku, rychlejší řazení s šestistupňovou převodovkou a lépe drží na trati," pokračoval jezdec, kterému pomohly dobré vztahy jeho současné stáje s týmem Arden International. Spojuje je jméno šéfa Christiana Hornera. Navíc českému týmu pomohl ve startu do první sezony tým britských inženýrů Ardenu. V Mezinárodním šampionátu se používají vozy Lola B2/50, zatímco Evropské mistrovství má k dispozici starší loly B99/50.
Jistotu, že se na okruh Catalunya skutečně podívá, měl Janiš až po vítězném závěrečném závodě Euro F3000 v Cagliari. "Pan Charouz se tam dohodl s panem Hornerem," popisoval jezdec. "Měl bych mít k dispozici letošní auto Tomáše Engeho."
To, že vůz Ardenu již loni Janiš testoval, považuje za výhodu. Bylo to dokonce rovněž v Barceloně, a tak bude mít proti mnoha dalším účastníkům neoficiálních jízd výhodu. "Nevím kolik tam přesně budu mít na trati soupeřů, ale očekávám, že tam budou téměř všechny stáje F3000. Se mnou pojede v Ardenu můj letošní týmový kolega Yannick Schroeder." Francouz již jednou letos vůz druhé nejvyšší formulové kategorie testoval. V Missanu jezdil právě s ardenem. "A zajel výborný výsledek. Byl čtvrtý," komentoval to Janiš.
Schroeder bude v kokpitu celé úterý, Janiš začne v ten samý den až po obědě. Ostré jízdy na čas ho čekají ve středu ráno. "Je to pro mě výhoda. Nejdřív si vše vyzkouším a druhý den do toho půjdu na nových pneumatikách naplno. Yannick tolik času mít nebude. Rozhodně to však nevidím, jako souboj mezi námi dvěma. Adeptů na místo v Ardenu je víc," dodal Janiš.