Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Kopecký potkal na asijských tratích australské krávy i bláto Kaledonie

Jan Kopecký (vlevo) diskutuje se svým týmovým indickým kolegou Gauravem Gillem. | foto: Škoda Motorsport

12 2014
Longyou, Čína (Od našeho zpravodaje) - Jen těžko bude hledat krajana, který má za sebou podobně exotické sportovní dobrodružství. Soutěžní jezdec Jan Kopecký letos závodil na Nové Kaledonii, v Malajsii či Číně. A zvládl to skvěle. Rok po evropském titulu v rallye získal stejnou trofej v rámci Asijsko-pacifického šampionátu.

„Bylo to perfektní,“ říká 32letý Kopecký, který spolu s navigátorem Pavlem Dreslerem ovládl ve Škodě Fabii S2000 čtyři podniky ze šesti.

Co vám účast v seriálu dala?
Hlavně další zkušenosti s nezpevněným povrchem, na nichž se jedou všechny soutěže. Doufám, že se to ukáže v budoucnosti.

V souboji o prvenství jste měl jediného vážného soupeře, stájového kolegu Gaurava Gilla z Indie. Nemrzí vás, že protivníků nebylo víc?
Bohužel, je to tak. Na druhou stranu, kdyby měl Gill zkušenosti s evropskými podniky, byl by pokaždé adeptem na vítězství.

Fotogalerie

Gill obhajoval prvenství. Co rozhodlo o vašem triumfu?
Asi větší zkušenosti s autem. A taky jsem udělal míň chyb.

Jsou asijské a pacifické soutěže hodně jiné než ty evropské?
Každá země je jiná, ale dokážeme se přizpůsobit rychle. Nejtěžší bylo zvyknout si na jiný styl, kterým se tady jede. Piloti mnohdy nevyužívají celou šířku vozovky. Musí se to respektovat a jet v koleji, kterou udělali. Jinak bych byl pomalejší.

Co vám ještě utkvělo v paměti?
Hlavně jsem rád poznával nové rychlostní zkoušky. Z nich mám spoustu zážitků. Například v Austrálii jsme potkali na trati krávy. Na Nové Kaledonii zase vyfrézovali trať ve volné krajině. Pak zapršelo a byly tam tuny bláta, na kterém se nedalo jet.

Fandili vám i krajané?
Na dvou třech závodech jsme je potkali. Ale i domácí fanoušci byli přívětiví. Například v Japonsku vytáhli české vlajky i nápisy. To v Evropě neuvidíte.

Díky angažmá v továrním týmu Škoda Motorsport jste jako první v historii získal dva různé kontinentální tituly v řadě, ovšem v ­mistrovství světa jste naposledy startoval na jaře 2008. Nepřemýšlíte o návratu?
Každý šofér by chtěl jezdit mistrovství světa. Já nejsem výjimkou. Díky Škodovce jsem tu šanci měl. Teď jsem plnohodnotný člen továrního týmu v jiných seriálech.

Takže tovární angažmá považujete za víc než působení v mistrovství světa?
Doba je taková, že v mistrovství světa se moc soukromníků nedokáže prosadit na stupně vítězů. A jezdit osmý, desátý a jen sbírat body za velké náklady, to se nedá srovnat s ­továrním místem ve Škodovce.

Ale mistrovství světa je ten nejdůležitější šampionát.
Ano, ale už jsem to zažil. Pokud bych se měl vrátit, tak jedině s nějakým smysluplným projektem, který by trval dva tři roky. Jinak by šlo o ztrátu času i peněz. Je sice hezké svézt se v mistrovství světa, ale nedělám to jen pro zábavu. Osmé místo by nebyla motivace.



Témata: rallye




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze