Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Tři škodovky na bedně? To se cení, raduje se Kopecký po Rallye Bohemia

Jan Kopecký a Pavel Dresler během rychlostní zkoušky na Rally Bohemia | foto: Ota Bartovský, MAFRA

12 2014
Zaparkoval po přejezdu z cíle závěrečné rychlostní zkoušky a u jeho dveří už čekali gratulanti z dalších pódiových pozic. Shodou okolností to byli zároveň parťáci.

Tovární pilot Škody Motorsport Jan Kopecký vyhrál Rallye Bohemia před Italem Umbertem Scandolou a Němcem Seppem Wiegandem, dalšími reprezentanty značky.

"O takovém scénáři nikdo před závodem nemohl snít. Tři škodovky na bedně? To se cení," radoval se Kopecký, jenž s Fabií S2000 prodloužil vítěznou sérii automobilky na domácí trati okolo Mladé Boleslavi. Od roku 2009 vždy vyhrál tovární jezdec.

Rallye Bohemia

Vítězná série továrního týmu Škody

2009 Juho Hänninen, Mikko Markkula

2010 Juho Hänninen, Mikko Markkula

2011 Freddy Loix, Frédéric Miclotte

2012 soutěž ukončena kvůli nehodě po 3. RZ

2013 Jan Kopecký, Pavel Dresler

2014 Jan Kopecký, Pavel Dresler

Připouštěl jste, že se od vás na Rallye Bohemia očekává vítězství?
Nepřipouštěl. Samozřejmě, že zvenku byl vyvíjený tlak, protože jsme v domově Škodovky, ale kdybych měl na tohle myslet, asi bych nemohl závodit.

Byla cesta k vítězství těžká?
Určitě. Hlavně v pátek to klouzalo a Vencovi (Pechovi) jsme nějakým způsobem nestačili. V sobotu ráno jsme se snažili zmobilizovat všechny síly, v první erzetě jsme zatáhli, malinko jsme mu dali a nevím, jestli pak znervózněl, ale zkrátka udělal chybu. Urazil kolo a tím jsme přišli o soupeře.

Chtěl jste mu vrátit květnový výsledek z Českého Krumlova, kde jste naopak chyboval vy?
To ne. Beru to tak, že je to rally a chybu může udělat každý. Já ji udělal v Krumlově na poslední vložce, on tady na Bohemce. Po pátku byla naše motivace zkusit ho stáhnout, nebo ho přeskočit, i když jsme věděli, že to bude těžká práce. Ale všichni jsme tomu věřili a dělali maximum.

Když Pech odstoupil, bylo těžké udržet koncentraci až do cíle?
Prostřední vložku už jsem trochu vypustil, a když jsem viděl ten čas, řekl jsem si, že zase musím trochu přidat. V té poslední klasické už jsme se zase pěkně svezli, abychom z auta odcházeli z dobrým pocitem. A to samé jsem vyhlásil i před závěrečnou městskou superspeciálkou. Řekl jsem: "Pojďme si to ještě užít, když se udělalo hezké počasí a dorazila spousta fanoušků." Chtěl jsem ukázat nějaký malý smyk a dobrý čas.

Fotogalerie

Jak jste se vyrovnával s proměnlivým počasím v průběhu závodu?
Nebylo to jednoduché. V pátek byla trať hodně kluzká, hlavně při druhých průjezdech. Ještě to bylo navíc zdvojnásobené tím, že jsme jeli po tmě, takže nebylo vidět. V sobotu ráno to před druhými průjezdy trochu vyschlo, ale v lesích, kde se drží vlhkost, jsem si musel dávat pozor. Auto fungovalo skvěle, my jsme neudělali žádnou zásadní chybu a je z toho první místo.

V čem se liší vaše letošní vítězství od loňského?
Před rokem to bylo trochu jiné. Ujížděli jsme soupeřům od druhé rychlostní zkoušky, postupně jsme zvyšovali náskok a byli jsme schopní kontrolovat svou pozici. Asi se budu opakovat, ale to, co dělá Vencův tým, jsou obrovské kroky dopředu. Stačí, když se podíváte na vložky, které se jedou každý rok a porovnáte Vencovy časy. To je něco neskutečného. Myslím, že bychom se na to příště měli zaměřit, abychom byli schopní svádět s ním rovnocenný souboj hned od začátku.







Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze