Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Jsem rád, že se alespoň svezu, říká hvězdný předjezdec Kopecký

Jan Kopecký a Pavel Dresler během rychlostní zkoušky na Rally Bohemia | foto: Ota Bartovský, MAFRA

29 2014
Když před šesti lety vyrazil na trať Barum rally v roli předjezdce, spousta lidí ho sledovala bedlivěji než samotné startovní pole. Bylo to totiž poprvé, co tovární tým Škoda Motorsport ukázal novou Fabii S2000. Pro letošní ročník Jan Kopecký stejný obrázek nečeká, přestože znovu vyrazí na trať s číslem 0, tentokrát ve Fabii R5, a jeho časy z rychlostních zkoušek zase nebudou k mání.

„Tehdejší boom byl větší, protože speciál byl úplně nový a Škodovka se vracela na soutěžní tratě po tříleté pauze,“ vysvětlil jezdec z Kostelce nad Orlicí.

„S tímto autem už jel Esapekka Lappi na Bohemii, navíc vypadá stejně jako dvoulitrová fabia.“

Stejně ale budete středem velkého zájmu fanoušků.
Spousta z nich se asi bude snažit změřit naše časy a porovnat nás se startovním polem. To je dobře.

Jaké máte z nového vozu pocity?
Vývoj je v plném proudu, máme před sebou dalekou cestu. Ale těšíme se, až bude auto hotové. Máme se od čeho odpíchnout a doufám, že bude úspěšné.

V posledních pěti letech jste byl vždycky hlavním favoritem, takže váš týden ve Zlíně byl hektický. Bude nyní klidnější, když pojedete mimo soutěž?
Moc ne. Stejně jsem pořád na cestách. K tréninku i přípravě přistoupím plnohodnotně, jako bychom závodili. Akorát nám odpadnou nějaké oficiality, které čekají závodící kluky.

„Spousta fanoušků se asi bude snažit změřit naše časy a porovnat nás se startovním polem. To je dobře.“

Mrzí vás hodně, že pojedete mimo pořadí?
Každého by mrzelo, kdyby se nepočítal do klasifikace na svém domácím podniku. Zvlášť když je startovka nabitá zvučnými jmény. Ale pro mě je prioritou asijsko-pacifický šampionát a vývoj Fabie R5. Chtěl bych závodit, ale jsem rád, že mám možnost se ve Zlíně svézt, protože jinak bych tady asi nestartoval.

Kdo místo vás bude držet prapor fabií?
Šanci má Roman Kresta. Počítat se musí také s mým kolegou Esapekkou Lappim. Svou rychlost letos ukázal v Českém Krumlově. Pokud mu to sedne a pojede bez chyb, je velkým favoritem. Na asfaltu dělá obrovské pokroky. Byl tady už loni, takže může využít zkušenosti.

Před týdnem jste závodil v Malajsii, kde jste kvůli technické závadě odstoupil z prvního místa. Šampionát sice stále vedete, ale přišel jste o většinu náskoku. Už vás zklamání přebolelo?
Mrzí nás to pořád. Když jsem viděl erzety po tréninku, říkal jsem si, že to bude jeden z nejtěžších závodů, které jsem jel. Taky to tak bylo, ale dokázali jsme se s tím poprat slušně. Na týmového kolegu Gilla (druhý v průběžném pořadí - pozn. aut.) jsme měli přes minutu náskok, bohužel nevydržel držák tlumiče. Ale z výkonu mám dobrý pocit.

Dá se tamní rallye přirovnat k něčemu v Evropě?
Nedá. Jelo se v obrovských palmových plantážích. Vzdáleně to připomínalo belgickou Ypres, protože všude bylo taky spousta odboček. Akorát že v džungli a na šotolině.

Ještě vás čekají dvě soutěže. Abyste vyhrál titul, musíte alespoň jednu vyhrát, že?
Nepočítal jsem to. Bodově jsme rovnocenní, počítá se každý bod, takže budu muset kolegu minimálně jednou porazit. Rychlost nám nechybí, tak doufám, že to zvládneme.







Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze