Co teď s malým odstupem času převládá – radost z umístění mezi top10 celkového hodnocení, nebo smutek ze smolné čtvrté příčky?
Musím říct, že jsem z letos z Le Mans odjížděl trošku zklamaný. Čtvrté místo sice není spatný výsledek, ale cíl byl vyhrát a to se nám nepodařilo. Bohužel ukázalo se, že na gumách Michelin jsme ztráceli cca 2 vteřiny na kolo oproti Dunlopům a to nás nakonec stálo vítězství a nebo alespoň podium. Myslím, že jsme na to jinak měli – jak autem, tak i motorem, či jezdeckou sestavou.
Jaké byly klíčové momenty vašeho závodu?
Nejvíc pořadím zamíchaly dešťové přeháňky na začátku závodu a potom selhání techniky ostatních týmů. Z mého pohledu jsem odvedl dobrou práci, stejně jako moji týmoví kolegové. Nedělali jsme chyby, zajížděli jsme velmi rychlé a vyrovnané časy a vyhýbali jsme se kolizím.
Zdá se, že debutující výrobce Ligier posunul technologickou hranici LMP2 hodně vysoko. Byli jste rychlostí těchto vozů překvapeni?
Upřímně se to dalo čekat. Za vývojem vozu stojí velká továrna s velkým rozpočtem a před závodem odjeli minimálně 15 000 km v soukromých testech. Takto připraveni pak přijeli na závody jako jedni z favoritů.
V čem spočívá rozdíl stylu jízdy ve dne a v noci?
No, nakonec je jízda stejná. V noci je potřeba si jen najít nové referenční body na brzdění, protože ty denní prostě nejsou vidět. Také je nutné počítat s tím, že někteří jezdci budou mít s jízdou v noci větší problém než ostatní a to znamená, že rozdíly mezi auty jsou pak o to větší. Někteří jezdci jedou v zatáčkách až o 20-30 km/h pomaleji než normálně, a pak je občas problém to za nimi dobrzdit.
Jak jste se vypořádal s ohromnými rychlostními rozdíly, které v Le Mans mezi vozy jednotlivých tříd existují?
Pokud si pomalejší jezdec drží svou závodní stopu, docela se to dá, ale když se pak snaží pomoci uhýbáním, stává se nepředvídatelným a může dojít ke kolizi. Větší problém je ale rozdíl ve výkonnosti aut a to pak může překvapit.
Do jaké míry jste byl schopen sledovat bitvu výrobců o vítězství ve třídě LMP1 a co říkáte výsledku letošních 24h du Mans?
Sledoval jsem, co jsem mohl přes den, ale v noci jsem se snažil co nejvíc spát. Fandil jsem Porsche, ale bohužel, technika selhala. Posledních pár let už Audi není nejrychlejším autem v poli, ale vyhrávají díky spolehlivosti.
V ELMS vás čekají ještě tři závody. Jaké jsou vaše cíle v tomto mistrovství?
Budeme bojovat o vítězství, ale díky handicapu gum to nebude lehký úkol.