"Já i tým bereme tento víkend sportovně. Chceme si ho užít a důstojně se rozloučit," říkal pilot po dnešní kvalifikaci třídy Moto3, ve které obsadil 14. příčku.
Asi jste chtěl mít před zítřejším závodem lepší pozici, že?
Byl to takový můj standardní výkon, i když bych byl samozřejmě rád za desítku. Ale že bych byl nějak nešťastný, to taky ne. Motorka jede suprově, máme nový motor, který skvěle funguje, jen mi to během kvalifikace vpředu trochu klouzalo, ale zvládli jsme to.
Takže cíl pro poslední závod roku je jaký?
Zítra má pršet a já se při včerejším mokrém tréninku cítil skvěle. Takže když nespadnu, tak tu desítku můžu mít v pohodě.
Celou sezonu pak hodnotíte jak?
Do poloviny to bylo super, drželi jsme se vpředu. Po Brně jsme ale oznámili, že půjdeme jinam a myslím, že to ten tým trošku vzalo. Najednou přestali mít ze závodů radost. Navíc jednou byl problém s motorkou, pak zase se mnou, takže se to nějak zvrtlo a výsledky šly pryč.
Proč jste se vlastně rozhodl pro jinou stáj?
Především proto, že jedou s KTM, což je jediná cesta, kterou se dá momentálně v Moto3 jít. Jsou na topspeedu úplně jinde. Jede se na tom neskutečně, teď má ten tým i vicemistra světa, takže to byl hlavní důvod mého rozhodování. Byla to zkrátka ta nejlepší varianta.
A taky má tým jiné ambice, že?
Ano. Hodně se toho změní. Budu mít kolem sebe víc lidí, budou se ode mě čekat velké výsledky, ale já se na to přes zimu připravím.
Jak?
Mám naplánované výcvikové kempy, což jsou čtyřdenní cykly, kde se maká naplno. Každý den budu chodit do fitka, navíc mám osobního trenéra, takže nepodcením žádný detail. Cíle jsou na příští rok jasné, mým snem jsou pódia a chci je získat. Ale když se povede párkrát dojet v první pětce, tak taky budu hodně spokojený.
Na stupně vítězů už jste chtěl letos. Proč to nevyšlo?
Mrzí mě to. Jezdci, kteří se motají kolem desátého patnáctého místa jako já, tak už na pódia dosáhli, jenom já ne. Třeba Louis Rossi není o moc lepší než já a už tam stál. Ale je to jen sport, tak musím bojovat a jednou to vyjde. Hlavně jsem ale zjistil, že se můžu prát s nejlepšíma, soupeři mě začali brát jinak a vozí se za mnou i v kvalifikacích. Třeba na Sachsenringu jsem byl vodič těch nejlepších, a to mě těší.