V čem byl tedy problém?
V převodech. Potřeboval jsem lehčí, aby mi motorka vyjížděla lépe ze zatáčky. Aby byla rychlejší. Pak bych se těch nejrychlejších dokázal držet. Chtěl jsem převody, které jsem měl na motorce v pátek, ale to se bohužel nestalo.
Proč?
Po dnešním ranním zahřívacím tréninku jsem šéfmechanikovi říkal, že bych rád ten převod z pátku. On to ale řekl mému člověku přes data o 15 minut později, a když jsem se před závodem zeptal, jestli to předělali, tak mi odvětili, že už nemají čas to udělat. Už před závodem jsem věděl, že motorka bude těžká a asi nebude fungovat. Doufal jsem, že aspoň ve vzduchovém pytli to bude stačit, abych se tam udržel. Ale nestačilo to.
Přesto v jeden moment jste jezdil osmý, až pak se propadal. Proč?
Nestalo se tam vůbec nic. Ti frajeři mě prostě dokázali předjet na rovince. Z větru mě objeli, jak chtěli. Já jsem se dostal na osmé místo, ale nikoho dál jsem nepředjel. A to je prů..r, když je to taková velká skupina.
Bylo to zoufalství?
Určitě! Po dvou kolech závodu jsem pochopil, že motorka není nachystaná na vítězství. Myslím si, že já jsem na to měl, dokázal jsem jet celý závod s nejlepšími. Jezdil jsem o půl vteřiny rychleji než v kvalifikaci. Problém byl v tom, že jsem se s motorkou nedokázal udržet při výjezdu ze zatáček.
Přitom jste chtěl v Brně vyhrát či stát na stupních vítězů.
Je to pro mě těžké. Chtěl jsem výsledek a dokázat, že se umím dostat přes skupinku dopředu. Dneska ale motorka nebyla nachystaná na vítězství. Rozebrali jsme to a mechanici říkali: Jo, ten převod byl špatný. Je to strašně malá nuance, malý detail, ale v konečném výsledku to stálo strašně moc. Na druhou stranu nikdy jsem v Brně nedojel dvě vteřiny za prvním.
Tak malý rozdíl a jste 14. V MotoGP i Moto3 by z toho nejspíš bylo druhé místo...
To se nedá nic dělat, třída Moto3 taková dnes je. Ví se, že až do konce sezony se bude jezdit v obrovských skupinách.
Vy neuvažujete o přestupu do vyšší třídy?
Ta varianta tady je.