Když mu položíte obdobnou otázku na téma automobily, řekne: "Rád vzpomínám na každé auto, které jsem měl. Se všemi jsem byl spokojený. Ať už to byl první Renault 5, nebo pak Fiat Croma, či několik škodovek, které jsem měl."
Nyní používáte Mercedes Viano, užitkové auto pořádných rozměrů. Soudím, že skokan s sebou po světě tahá plno zavazadel...
Je to přesně tak. Když nám Mercedes mezi různými jinými modely, které připadaly v úvahu k zapůjčení, nabídl i viano, nebylo co řešit. Vejdou se do něj všechny tašky, vak na kombinézy i na lyže... Opravdu je toho spousta, co vozíme.
Ale tím asi nejezdíte sám, máte ho pro celý váš tým...
Soukromě jsem si loni na podzim koupil novou octavii.
Považujete škodovku pro sebe za ideální auto?
To víte, že kdybych se neohlížel na peníze, raději bych si koupil nějakého sporťáka.
Řekněme tedy, kdyby... Co byste volil?
Asi Mercedes CLK nebo i SLK..., případně i SLR McLaren, ovšem to už je cenově někde jinde.
To opravdu ano, kolem patnácti milionů korun. Tolik si ani nejlepší skokan na světě nevydělá...
To máte pravdu.
Technické údajeMercedes-Benz Viano |
Skoky na lyžích, kde se lítá přes sto metrů vzduchem, vnímá hodně lidí celkem pochopitelně jako určitý hazard. Jezdíte podobně i po silnicích?
(smích) Pravda je, že jezdím rád rychle. Ale také si dobře uvědomuju ten rozdíl, když letíte z můstku sám stokilometrovou rychlostí a když jedete stejnou rychlostí v autě, kde máte všude kolem sebe plno plechu a bezpečnostních prvků. To je ošidné. Rychlost si můžu užít jen na německých dálnicích bez limitů, zatímco u nás se snažím jezdit podle předpisů.
Už jste v autě někam letěl ze silnice?
Kdepak, musím to zaklepat. Až před třemi týdny jsem na křižovatce nedobrzdil a nějakému pánovi zezadu malinko pomuchlal nárazník.
Tvrdíte, že jste byl spokojený s každým ze svých dosavadních aut. Ale přece jen, nebyl mezi nimi nějaký váš favorit?
Těžko nějaké auto jmenovat. Začínal jsem s renaultem pětkou po rodičích. I když pěkně rezavěl, pro mě to bylo fantastické auto. Asi tím, že bylo první. Pak jsem měl Škodu Favorita, báječného Fiata Cromu, ten mi moc vyhovoval, potom jsem se vrátil ke škodovkám, k felicii a teď octavii.
Říká se o vás, že máte sympatie i pro motorky...
Svým způsobem se mi líbí. Ale na druhé straně bych nechtěl nic moc rychlého. Jak se znám, nedalo by mi to, a někdy bych vzal pořádně za plyn...
A něco slabšího?
Uvažuji, že si teď na jaře koupím nějakého čopříka.
Čili žádné závodění, ale spíš pohodové svezení...
Přesně tak. Loni jsem si to vyzkoušel ve Slovinsku, fakt se mi to moc líbilo. Bubláte si po silnici padesát šedesát a podíváte se i do míst, kam byste autem ani nevjel. Kdepak, na motorce se bojím.
Zajímavé, skokan na lyžích, o kterém si lidé myslí, že se nesmí bát, když umí lítat do neznáma, a on se bojí...
Mě jednou kamarád svezl na silné silniční motorce, a když se otáčel, já seskočil a povídám: Dojeď beze mě, já radši dojdu.
A sportovní vůz, to byste zkusil?
Ano, právě teď s kamarádem uvažujeme o nějakém ježdění ve Formuli Fabia.
Slyšel jsem ale, že prý máte i archaickou tříkolku Velorex?
To je pravda, mně se hrozně líbí, ale potřebuje pořádně zrenovovat. Už na to mám dokonce firmu, která mi slíbila, že ho dá do pucu. Těším se; jsem totiž pozvaný na Velorex sraz, tak doufám, že do té doby s ním stihnu vyjet.