Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Italské rallye vládl Ogier, Kopecký po návratu do MS v elitní desítce

Sébastien Ogier na trati Italské rallye. | foto: Profimedia.cz

14 2015
Naposledy startoval Jan Kopecký v závodě mistrovství světa v automobilových soutěžích na Mexické rallye v roce 2008. Do seriálu se český tovární jezdec Škody vrátil po sedmi letech a na prašných šotolinových cestách na Sardinii se díky devátému místu hned dostal mezi širší elitu. Italskou rallye vyhrál potřetí za sebou francouzský šampion Sébastien Ogier a jasně míří za třetím titulem.

Druhý český jezdec Martin Prokop odstoupil s poškozeným motorem v sobotní druhé etapě. Všech pět letošních světových soutěží přitom dokončil v elitní desítce a na Sardinii začal vítězstvím ve čtvrteční divácké erzetě.

V sobotu však pro něj soutěž skončila, zlomené olejové čerpadlo se nedalo opravit. Potíže s motorem Fordu Fiesta začaly ve 13. rychlostní zkoušce, do té doby se držel sedmý v průběžném pořadí.

Český motorsport tak až do cíle reprezentoval jen Kopecký, který poslední etapě uhájil s novou fabií R5 devátou příčku, v kategorii WRC2 skončil třetí.

„Spousta kamení na trati, prach, vysoké teploty - skutečně to byla mimořádně náročná rallye,“ uvedl Kopecký v tiskové zprávě týmu. „O to víc mě těší, že se ze Sardinie vracíme s umístěním na stupních vítězů,“ dodal jezdec, který si v Itálii připsal i jedno vítězství v rychlostní zkoušce ve WRC2.

Nyní ho v pátek a v sobotu čeká v rámci domácího šampionátu Rallye Hustopeče. Představí se na ní jako vítěz předchozích dvou dílů MČR.

Ogierovým největším rivalem byl překvapivě Novozélanďan Hayden Paddon s vozem Hyundai. Až po jeho „hodinách“ a problémech s převodovkou v 17. rychlostní zkoušce ho v čele vystřídal favorizovaný Francouz a vedení už kontroloval. I tak Paddon slavil díky stříbru životní úspěch.

„Odvedl úžasnou práci, zasloužil si být na pódiu,“ ocenil Ogier jízdu Novozélanďana, jenž byl dosud nejvýše pátý. „Pro mě bylo vítězství tady na Sardinii hodně důležité vzhledem k boji o titul. Teď máme skutečně velký náskok před ostatními,“ doplnil.

Ogier po čtvrtém triumfu v šestém závodu sezony vede pořadí MS už o 66 bodů před Norem Madsem Östbergem, jenž dokončil Italskou rallye jako pátý. „Klíčové bylo nejen auto a skvělý tým, ale to, že jsme s Julienem (spolujezdcem Ingrassiou) skvěle ladili. To bývá běžné, ale tady bylo strašně nových erzet a dny strašně dlouhé. K tomu ta vedra,“ doplnil nástupce Sébastiena Loeba.

Italská rallye

- podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích

Konečné pořadí: 1. Ogier, Ingrassia (Fr./Volkswagen Polo R) 4:25:54,3, 2. Paddon, Kennard (N. Zél./Hyundai i20) -3:05,5, 3. Neuville, Gilsoul (Belg./Hyundai i20) -4:22,5, 4. Evans, Barritt (Brit./Ford Fiesta RS) -5:34,8, 5. Östberg, Andersson (Nor., Švéd./Citroën DS3) -7:50,1, 6. Latvala, Anttila (Fin./Volkswagen Polo R) -8:06,7, ...9. Kopecký, Dresler (ČR/Škoda Fabia R5) -17:41,7.

Průběžné pořadí MS (po 6 z 13 závodů): 1. Ogier 133 b., 2. Östberg 67, 3. Mikkelsen (Nor./Volkswagen Polo R) 66, 4. Latvala 56, 5. Evans 53, 6. Neuville 50, ...10. Prokop (ČR/Ford Fiesta RS) 27, 19. Kopecký 2.

Pořadí týmů: 1. Volkswagen 179, 2. Citroën 115, 3. Hyundai 113, 4. M-Sport Ford 99, 5. Jipocar Czech National 34, 6. Hyundai a Volkswagen II oba 31.

Autoři: ,


Témata: rallye




Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze