Co rok, to zlepšení - to stále platí od roku 2005, kdy hradecká stáj Intermoto poprvé zkusila mistrovství světa silničních motocyklů třídy supersport.
I proto její jezdci letos vystoupali k výsledkům, o kterých na začátku svého působení v tomto šampionátu vedení týmu jen snilo: dva jezdci v desítce nejlepších celkového hodnocení a tým na konečném pátém místě, jako nejlepší ze soukromých stájí, před nimi už jen stáje tovární.
"Není to žádné oficiální hodnocení, ale být mezi soukromými nejlepší je pro nás výborný výsledek," netají spolumajitel a manažer Intermota Josef Kubíček. "A hodně nás těší, že jdeme každý rok vždy o kousek nahoru," dodal.
Když hradecká stáj před šesti lety v šampionátu, který se jezdí jako součást mistrovství světa superbiků, začínala, považovala za úspěch každé bodované umístění, tedy pořadí do 15. místa.
Letos přišly pravidelné body
Letos však už její jezdci nejen že bodovali pravidelně, ale končili v desítce nejlepších, navíc se dočkávali i stupňů vítězů. To umožnilo i konečné umístění. Massimo Roccoli z Itálie a Gino Rea z Velké Británie v něm obsadili osmé, resp. deváté jen s jednobodovým rozdílem. V historii stáje je to jasně nejlepší umístění.
"O tom nevypovídají jen body, ale také naše umístění v kvalifikacích, kde se jezdci několikrát dostali pro závod do první řady," těší Kubíčka.
Hradecká stáj v minulých sezonách pravidelně měnila jezdce, několikrát i v průběhu sezony. Tu letošní kompletně odjezdili Roccoli a Rea a Intermoto nemá důvod na tom něco měnit.
"Jsme s oběma jezdci předběžně domluveni i na příští rok," připomíná Kubíček, ač připouští, že se v průběhu příštích týdnů, kdy se bude o nové sezoně jednat, může leccos změnit.
I proto se třeba Intermoto snažilo získat některého z českých jezdců. "Oslovili jsme i Lukáše Peška," přiznává manažer hradecké stáje, "ale čeští jezdci preferují seriály klasického mistrovství světa."
Vše záleží na penězích, jako vždy
Do jezdeckého obsazení pro příští rok také může výrazně promluvit ekonomika. Finančně zajistit účast v tomto světovém šampionátu není podle manažera vůbec jednoduché.
"V létě se zdálo, že se ekonomika zvedá a že i motorsport má nejhorší dobu za sebou, ale zatím není vidět, že by věci obracely k lepšímu," přiznává. Přesto vedení stáje nechce po šesti letech supersporty opustit.
"Pracně jsme si šest let budovali svoji pozici, tak chceme pokračovat a neradi bychom byť jen jediný rok měli pauzu," vysvětluje Kubíček.
Jedno řešení v případě nepříznivých okolností připravené má, i když by k němu stáj nerada přistoupila: "Pokud by se nedalo jinak, jeli bychom jen s jedním jezdcem, ostatně tak na tom možná budou i některé další týmy."