Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

„České Ferrari“ Innotech Mysterro se po 20 letech ukáže veřejnosti

Innotech Mysterro | foto: .

14 2015
V 90. letech vzrušil automobilový svět. Chybělo málo a v Kalifornii by vedle Ferrari, Porsche nebo Lamborghini bylo symbolem luxusu i Mysterro. Česká „utajená legenda“ tyto ambice rozhodně měla. Po 20 letech v garáži se Innotech Mystero opět ukáže veřejnosti tuto sobotu 16.května na královehradecké Rally Show.

Mysteriózní vůz Innotech Mystero má i mysteriózní příběh. Poprvé byl představen na autosalonu v Brně v roce 1995. Luxusní speedster měl na české poměry impozantní vzezření, které okamžitě vzbudilo pozornost a vystrašilo konstruktéry a designéry předních světových automobilek.

Koncept tohoto dravého supersportu vyšel z pera otce českého automobilového designu Václava Krále a jeho syna Jiřího Krále. Společně se Zdeňkem Mrkvicou získali oba Králové ihned po představení vozu Národní cenu za design.

„Ačkoliv prototyp má motor Corvette 5,7 litru, vůz je projektován pro motor Falconer 9,6 litru s výkonem až 750 koní. Šlo by tedy o jeden z celosvětově nejsilnějších vozů své doby. Na jeho vývoji se pracovalo tři roky,“ říká designér a konstruktér v jedné osobě Jiří Král.

Plán byl velkolepý. Po prototypu se vyrobí dalších 25 kusů. Prodávat se měli především v Kalifornii tamním hollywoodským hvězdám za přijatelných 150 000 USD. Plán nakonec ztroskotal. Přesto Jiří Král vzpomíná rád.

„Lidé se často pokoušejí definovat, co je to design. Táta na to kdysi odpověděl: design je nádherné dobrodružství. Při tvoření takového dravce jako je Mysterro si to dobrodružství naplno užijete. Třeba když do takového sporťáku musíte vtěsnat úložné prostory pro dvě sady golfových holí.“

Karoserie má skvělý aerodynamický tvar vyrobený z karbonu a kevlaru. Interiér je čalouněn kůží prestižní anglické značky Conolli. Dveře bez vnějších klik jsou otevírány pouze elektronicky. Chybí střecha i okna.

„To, že Jirka Král s Mysterrem do Hradce přijede je skvělá zpráva. Už jen rozchodit motor po 20 letech parkování ve skladu je velký oříšek. A navíc: lidé nejenže Mysterro uvidí, ale budou se moci jím i svézt,“ říká organizátor Rally Show Karel Pohner.

Příběh „utajené legendy“ úplně nekončí. Jeho designér nyní uvažuje o pokračování vývoje 20 let zmražených myšlenek. Designérské pero už lítá po papíře v interiéru a konstruktéři přemýšlí, jak z malé české garáže vyjede vůz, který na silnici potrápí nejednu světově proslulou značku.

Autor:






Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze