Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


IndyCar Series: V Iowě dostal Kanaan Andrettiho vozy zpět mezi vítěze

Zde ještě jede Tony Kanaan na třetím místě za Ryanem Hunterem (vpředu), ale nakonec závod série IndyCar v Iowe patřil právě jemu. | foto: AP

21 2010
Osmý podnik Indycar Series na kraťoučkém oválu Iowa Speedway zavedl šampionát k jeho ryze americkým kořenům. Nejlepší karty měl na 1,408 kilometru měřící trati nakonec Tony Kanaan z týmu Andretti.

"Short tracks" (všech myslitelných povrchů) rázu Iowy byly právě dráhy, na kterých se v polovině minulého století měřily a učily budoucí americké hvězdy velkých domácích oválů. Dnes budeme v poli ICS marně hledat odchovance této "americké školy" a Iowa250, kde šampionát hostoval počtvrté, je jediným oválem tohoto druhu v letošním kalendáři – což nedělnímu závodu dodalo jakéhosi unikátního postavení.

Byli to opět "evropští" jezdci dominujících stájí Ganassi a Penske, kdo udával od kvalifikace v Newtonu tempo. Nejrychlejší byl zase jednou odchovanec britské F3 a "objev roku" Will Power. Penskeho jezdec se ovšem prosadil jen velmi těsně před Ganassiho Dixonem, který byl jen o dvě setiny pomalejší. Mezi ostatní členy obou úspěšných stájí se vmísil třetí z Indianapolisu, Marco Andretti (3.) a také nováček Takuma Sató se na krátkém oválu cítil brzy jako doma, což potvrdil sedmým časem.

Will Power, který tak dobře vyrazil do sezony 2010, v posledních závodech lehce stagnoval. V Iowě ale šel hned do vedení před mladým Andrettim ve voze jeho otce Michaela. A závod se měl stát jakýmsi zmrtvýchvstání týmu Andretti. Po 33 kolech vystřídal Marco Powera ve vedení.

Američan dokázal špičku držet jen dalších 10 kol, než se přes něj přehnaly vozy stáje Ganassi s Franchittim a Dixonem. Také další dva piloti týmu Andretti – Kanaan a Hunter-Reay – našli nastavení, které zaručovalo konkurenceschopnost po celý závod. Kolem jeho poloviny začali bojovat s lídry podniku. A nejen oni. Bývalý pilot F1, Takuma Sató potvrdil svůj dobrý výkon z kvalifikace a posunul se až na třetí pozici. Ale pak skončil ve zdi.

Po posledním tankování vedl Dario Franchitti před Penskeho Castronevesem a Kanaanem. Vítěz Indy 500 ovšem ztratil všechny naděje na vítězství poruchou převodovky a v závěrečné fázi se muselo rozhodnout mezi Brazilci Castronevesem a Kanaanem. 10 kol před cílem vyšel Kanaanův poslední útok na vedoucí pozici a jezdec, který se do poloviny devadesátých let marně snažil najít přes italskou F3 cestu do F1, daroval týmu Andretti první vítězství od června sezony 2008.

Třetí dojel Satův týmový kolega, bývalý jezdec GP2, Ernesto Viso. Ani na ryze americkém krátkém oválu v Iowě se nedokázali Američané v poli prosadit: nejlepší z nich, Hunter-Reay dojel po kolizi v boxech jen osmý, před krajany Rahalem a opět nevýraznou Patrickovou.

Výsledky

1. Tony Kanaan (Bra.) Andretti 250 kol
2. Helio Castroneves (Bra.) Penske + 4.2030s
3. EJ Viso (Ven.) KV + 5.2538s
4. Ryan Briscoe (Aus.) Penske + 9.0536s
5. Will Power (Aus.) Penske + 9.5902s
6. Scott Dixon (N.Zél.) Ganassi + 15.2683s
7. Vitor Meira (Bra.) Foyt + 16.8703s
8. Ryan Hunter-Reay (USA)Andretti + 1 kolo
9. Graham Rahal (USA)Dreyer & Reinbold + 1 kolo
10. Danica Patrick (USA) Andretti + 1 kolo

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze