Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Imola: Enge létal přes obrubníky

10 2000
I m o l a, P r a h a -
Dva body Tomáše Engeho za páté místo v úvodním závodě mezinárodního šampionátu formule 3000 v Imole jsou dobrými body. Konkurence v mistrovství je nejméně stejně nabitá jako loni, pole jezdců je prošpikované testovacími piloty formule 1 a šampiony formule 3. Enge, člen jednoho z nejlepších týmu seriálu - juniorky McLarenu F1 mySAP.com, zajel zodpovědně a přitom s dravostí sobě vlastní. Navíc v tréninku i v závodě překonal týmového kolegu Sarrazina, pasovaného experty do role hvězdy mistrovství. "Jsem spokojený, protože v tak vyrovnaném poli není nikdo jasným favoritem. Každý trénink i každý závod bude bitvou o tisíciny vteřiny a umístění v bodované šestce cenné. Já samozřejmě věřím, že se několikrát dostanu na stupně vítězů," uvedl Enge. Britské komentátory Eurosportu dovedl Engeho jezdecký styl k užaslým komentářům. Třiadvacetiletý jezdec je nadchl zejména bravurním létáním přes obrubníky v zatáčkách, hlavně v úseku Variante Alta. "Využívání obrubníků jako pomůcky pro dobré časy je nutností, protože jinak nemáte šanci. Je to vždy jízda na limitu, při které musíte naprosto přesně dávkovat plyn, jinak je zle a končíte na svodidlech," poznamenal závodník. Enge odstartoval ze sedmé pozice a okamžitě předjel Francouze Walfische, který jej přitom málem vystrčil z dráhy. "S jeho kličkou jsem počítal, takže jsem to zvládl," líčí Enge. Jel srdnatě dál a v pomalé zatáčce Tosa ostře zaútočil na Brazilce Mela. Manévr se nevydařil a Enge pokračoval na šesté pozici. "Mohl jsem být tvrdší, ale raději jsem ubral, než abych riskoval a vyletěl ven," popsal situaci Enge. Za chvíli odstoupil další Brazilec Bernoldi, a Enge tak postoupil na páté místo, které udržel až do cíle. Jezdce první pětice dělily po celý závod jen malé odstupy. "Každé předjíždění při vyrovnanosti vozů bylo na členité trati, jakou je Imola, obrovským rizikem," řekl Tomáš Enge, jejž čeká další dějství seriálu příští sobotu v britském Silverstone. "Při testování v Anglii jsme s kolegou Stephanem nepatřili k nejrychlejším, ale myslím, že to není podstatné. Rozhodne přesné nastavení auta přímo na místě," dodal Tomáš Enge.

Výsledky: 1. Minassian (Fr.), Super Nova, 1:11:06,160, 2. Junquiera (Br.), Petrobras, -2,244, 3. Webber (Aus.), European Arrows, -2,678, 4. Melo (Br.), Petrobras, -4,878, 5. Enge, my SAP.com, -5,844, 6. Gollin (It.), Coloni, -16,111, všichni Lola Zytek.

Průběžné pořadí: 1. Minassian 10 bodů, 2. Junquiera 6, 3. Webber 4, 4. Melo 3, 5. Enge 2, 6. Gollin 1.

Autor:


Témata: Testování




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze